وضعیت اطراف حرم مطهر در شان شیراز در حوزه گردشگری مذهبی نیست


وضعیت اطراف حرم مطهر در شان شیراز در حوزه گردشگری مذهبی نیست

طاهری با اشاره گردشگری مذهبی اصولی دارد که باید به آن پایبند باشیم، گفت: وضعیت اطراف حرم مطهر در شان شیراز در حوزه گردشگری مذهبی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی طاهری»، امروز (چهارشنبه 5 آبان) در جمع خبرنگاران گفت: امیدوارم اراده جمعی وجود داشته باشد که دیدار های با اصحاب رسانه طولانی نشود و خبرنگاران و جامعه رسانه یکی از ارکان نگاه اصلی شورا و توجه به مردم است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با یادآوری این مطلب که به علت وسعت و جمعیت شهر شیراز، اعضای 13 نفره شورا عمق نگاه به ندارند و بهترین راه طرح موضوع از عمق نگاه رسانه هاست، تاکید کرد: اگر مهمترین شعار نباشد یکی از مهمترین شعار های شورا صیانت از بیت المال است اگر چنانچه نکاتی برهورد می کنید این نکات را به شورا منتقل کنید.

وی با اشاره به اینکه در موضوع هوشمند سازی باید گفت، از BMS اجرا شده در شهرداری تنها 2 قسمت آن ایجاد شده است و تا نهایت آن بسیار فاصله دارد، افزود: شعار هوشمند سازی با فیبرنوری و دیتاسنتر شکل می گیرد، دیتاسنتر در دوره گذشته تنها چند درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای رسیدن به شهر هوشمند راه زیادی داریم.

طاهری با اشاره به اینکه حسابداری اعتباری و حسابداری مالی یکجا هست معاونت اداری مالی خودش همه کار را انجام می دهد این بی انضباطی مالی روی می دهد، افزود: زمانی سامانه ها به سمت سیستمی شدن رفت، دسترسی افرادی که می توانند در کار خلل ایجاد کنند، کوتاه می شود که این بخشی از حقوق عامه است.

وی با یادآوری این مطلب که موضوع شهربازی شیراز که باید بزرگترین شهربازی جنوب غرب آسیا باشد سالهاست روی زمین مانده است، اظهار کرد: مسائل شادی درست تعریف نشده است و در موضوع دراک خانواده ها به خوبی نمی توانند به راحتی خاطر، از آن استفاده کنند.

طاهری با اشاره به اینکه در ساختار سازمانی سازمان فرهنگی موضوع تبلیغات محیطی به عنوان بخش جداگانه دیده نشده است، اضافه کرد: از کمیسیون فرهنگی می خواهم موضوع جداسازی مسائل محیطی را مورد نظر قرار دهد و کارگروه چابک برای کارهای محیطی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه دیروز طرح توسعه حرم مطهر حضرت تاج الدین غریب (ع) مورد بحث قرار گرفت و طرح برتر آن انتخاب شد و منابع آن به استناد مصوبات نیم بند قبلی برای شروع این طرح استفاده می شود، تاکید کرد: سید تاج الدین غریب (ع) به عنوان یکی از حرم های مورد اهمیت شیراز مورد توجه قرار می گیرد و این حرم مطهر با این طرح از این انزوا خارج می شود.

طاهری با اشاره به اینکه موضوع سومین حرم اهل بیت (ع) موضوع مهمی است اما مد نظر داریم که شیراز به تراز سومین حرم اهل بیت (ع) برسد، تاکید کرد: متاسفانه برخی ها فکر می کنند شورای ششم برای اجرای طرح 57 هکتاری آمده است اما شهر تراز سومین حرم اهل بیت (ع)، شیراز سرسبز، با نشاط، کم ترافیک بودن شهر، بهبودی در توسعه تجاری شهر، شهر علم و ادب و شهر فرزانگان است که مجموع این مسائل تراز سومین حرم اهل بیت (ع) می شود.

وی با اشاره به اینکه شیراز ظرفیت صنعتی کمتری و ظرفیت گردشگری بیشتری دارد، اظهار کرد: چه میزان از ظرفیت کشاورزی اطراف خود استفاده کردیم، چرا شیراز تنها یک میدان تره بار دارد و باید هر چهار طرف شیراز میدان تره بار داشته باشد و در کنار تره بار سردخانه داشته باشد، شیراز رتبه نخست در تولیدات باغی در کشور را دارد اما از این موضوع چه میزان استفاده شده است.

طاهری با اشاره به اینکه 18 تن ضایعات میدان تره بار در شیراز در هر ماه است و این رقم بزرگی محسوب می شود، افزود: برای رفع این مشکل نیاز است کنار میدان تره بار، سردخانه ها، سیستم سورتینگ و تیدیل فرآوری ها می توان بهره برد.

وی تاکید کرد: شیراز یکی از قطب های الکترونیک کشور بوده که به دلیل اهمال کاری جابجا شده است اما امکان کار هنوز وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: از میدان «نمازی» تا ابتدای خیابان «سید جمال الدین اسدآبادی (پوستچی)» تا خیابان «قصردشت» و خیابان «ملاصدرا» یک بلوک ایجاد شده که به نظر من بزرگترین مطب جهان است، در این محل حجم بزرگی از ترافیک ایجاد شده و تمام المان های ضد ترافیکی در این محل وجود دارد اما مشکل تراکم مراکز درمانی و پزشکی نظیر مطب، داروخانه و آزمایشگاه هاست، باید هندسه فضای شیراز را تغییر دهیم و نیاز است بسیاری از پزشکان کمک کنند و جابجا شوند، اگر بناست توریسم درمانی شکل بگیرد، جای آن در بلوار زند و خیابان پوستچی نیست.

طاهری گفت: در رابطه با باغ های قصردشت و گروه باغ های یک و پنج باید گفت، طرح بزرگترین باغ گردشگری جنوب غرب آسیا، مد نظر است و تمام باغ ها به صورت یکپارچه ایجاد شود و تمام کارهای در مورد باغ نظیر پرورش گل و گیاه در آن شکل می گیرد و برای حفظ و نگهداری باغ ها باید در طرح جامع دیده خواهد شد.

وی پیرامون خانه های میراثی بین الحرمین هم گفت: برخی با شیطنت سعی کردند این موضوع را به گونه ای دیگر القا کنند، اعتقاد دارم میراث فرهنگی برای ما و آیندگان است، «عزت الله ضرغامی»، وزیر میراث فرهنگی را در سفر ریاست جمهوری به فارس به خانه های میراثی بردیم برخی از این خانه ها واقعا میراثی هستند که باید حفظ شوند و برخی از این خانه ها اصلا میراثی نیستند و کد میراثی روی آن گذاشته اند و از وزیر خواستیم آن را اگر میراثی است حفظ کند و اگر میراثی نیست تخریب شود.

طاهری با اشاره به اینکه ما می خواهیم خانه های میراثی ارزشمند حفظ شود، تاکید کرد: برخی هنوز طرح بین الحرمین هنوز تصویب و مطرح نشده، آن را درون منگنه قرار می دهند، تاکید می کنم آن خانه که میراثی است نگهش می دارم و آنچه که میراثی نیست تخریب می شود و بین الحرمین با توسعه فضای سبز و حفظ خانه های میراثی شکل می گیرد و باید در این مورد طرح مهندسی جامع باید ایجاد شود.

وی با اشاره گردشگری مذهبی اصولی دارد که باید به آن پایبند باشیم، اظهار کرد: اگر بناست اسم گردشگری مذهبی را بیاوریم، باید زیرساخت های آن را فراهم کنیم و وضعیت اطراف حرم مطهر در شان شیراز در حوزه گردشگری مذهبی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با یادآوری این مطلب که مهمترین اقتصادی که کرونا به آن ضربه زد، گردشگری بود و شیراز هم در این رابطه بیشتر از گذشته آسیب دیده است، گفت: تامین منابع پایدار داده اند و درآمد شهرداری، چاه نفت عوارض شهری است.

وی با اشاره به اینکه در کل جامعه اقتصادی قدرت خرید پایین آمده است و اگر قرار است عوارض ساختمانی وجود داشته باشد، باید ساخت و سازها ایجاد شود و با کاهش قدرت خرید، کاهش میزان پروانه ساخت و ساز را شاهد هستیم.

طاهری با تاکید بر اینکه شورای شهر شیراز به دنبال مدیریت مدرن است و این موضوع زیر ساخت های خودش را دارد، تاکید کرد: از ظرفیت سمن ها با همکاری استانداری می توان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه موضوع سرمایه گذاری در فارس و شیراز تنها شعاری بوده است، افزود: شیراز ظرفیت فوق العاده زیادی در گردشگری دارد و شهرداری مسائل را برای سرمایه گذار رفع کند.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان