دشمن در حوزه جنگ ادراکی و شناختی با ما می جنگد/ شرط اول رشد و تعالی انسان در عزت است


دشمن در حوزه جنگ ادراکی و شناختی با ما می جنگد/ شرط اول رشد و تعالی انسان در عزت است

حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان اینکه پیوند بین امام و امت سرمایه عزت و مانع ذلت ملت مسلمان است، گفت: امروز اولین تکلیف جهاد تبیینی است، چراکه دشمن در حوزه جنگ ادراکی و شناختی با ما می جنگد.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مهدوی ارفع استاد حوزه علمیه شامگاه سه‌شنبه در دانشگاه امام صادق (ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: وقتی آرمان‌گرایی برای مردم تنزل پیدا کند و همت بلند نداشته باشند آنجا امیرمومنان امام علی (ع) هم نمی تواند کاری انجام دهد.

وی افزود: امیر مومنان امام علی (ع) خطاب به مردم می فرمودند شما مرا برای دنیا می خواهید اما من شما را برای خداوند می خواهم و این گونه هر دو از یکدیگر خسته شدیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع ادامه داد: این خطر بزرگ برای جامعه ما نیز وجود دارد که از آرمان های انقلاب اسلامی فاصله بگیرند، درست است که ملت ما انقلابی هستند اما این انقلابی بودن از ضعیف تا قوی بودن فاصله دارد در این فاصله خطرات زیاد را باید پیش‌بینی کرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اولین وظیفه انقلابیون مومن این است که یکدیگر را بیدار کنند، اظهار کرد: یکی از عوامل پیروزی انقلاب این بود که بزرگان انقلاب به گفتگو و مناظره می‌پرداختند و مردم آنها را مشاهده می‌کردند، اگر مردم با حوزه شناختی امام تطابق پیدا نکنند همگرایی آنها بقا نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید انقلاب را به دنیا صادر کنیم و پایگاه الهام‌بخش اسلام باشیم، ابراز کرد: امروز بیانیه گام دوم انقلاب بسیار الهام‌بخش است اما متاسفانه ما در باره درباره آن کاری انجام ندادیم و بیشتر گرفتار مسائل داخلی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع عنوان کرد: مردم، خواص و نخبگان انقلابی نباید فراموش کنند که آنچه انقلاب را به پیروزی رساند تبیین بود. امام راحل اصرار داشتند که انقلاب ثمره درست فهم عاشورا است مهمترین آموزه عاشورا این بود که مردم مراقب باشید شما را فریب ندهند که زندگی بدون عزت داشته باشید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شرط اول رشد و تعالی انسان در عزت است، گفت: همین گفتمان سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد، امروز جهاد تبیین اولویت اصلی انقلابی ها است که به همه با هر زبانی باید آن را بفهمانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع با بیان اینکه پیوند بین امام و امت سرمایه عزت و مانع ذلت ملت مسلمان است، اظهار کرد: امروز اولین تکلیف جهاد تبیینی است، چراکه دشمن در حوزه جنگ ادراکی و شناختی با ما می جنگد، تبیین دستاوردهای انقلاب حرکت هوشمندانه مقابل دشمن است که نباید ضعیف تبیین شود.

وی با بیان اینکه باید گفتمان شناختی بین امام و امت شکلی بگیرد تا دشمنان مایوس شوند، خاطرنشان کرد: خدا امام به ما عنایت می‌کند که به فضل خود بهترین مسیر را به ما نشان دهد، هماهنگ کردن مردم با امام
نصرت امام است هر کس در هر زمان هر کار خوب کند که اثر آن به نصرت ولی خدا نرسد خائن است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معبد در میان ابرها و قدیمی ترین شهر آسمان خراش ها در جهان: تصاویر اماکن تاریخی در کشور...