میزان استقبال از دوز اول واکسن کرونا به 15 درصد رسیده است


میزان استقبال از دوز اول واکسن کرونا به 15 درصد رسیده است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه طی 24 ساعت گذشته تعداد بستریان مبتلا به کرونا افزایش داشته، گفت: متاسفانه میزان استقبال از دوز اول واکسن کرونا کاهش یافته و به 15 درصد رسیده است.

دکتر محمد پهلوان کاشی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این کاهش استقبال از واکسیناسیون کار ما را سخت خواهد کرد اما تلاش می‌کنیم که بتوانیم افرادی که هنوز برای دریافت واکسن کرونا مراجعه نکردند را به این کار ترغیب کنیم.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد کل بستری‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۵۱۳ نفر بود که از این تعداد ۱۵۲ نفر جزو بستری‌های جدید است. این موضوع نشان‌دهنده روند رو به افزایش بستریان است. در کنار این موارد در بخش مراقبت‌های ویژه نیز ۱۳۷ نفر بستری هستند.

پهلوان کاشی افزود: تاکنون واکسیناسیون دوز اول افراد بالای 18 سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود ۷۸ و واکسیناسیون دوز دوم آنان ۴۵ درصد پیشرفت داشته است. همچنین درصد پوشش واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در دوز اول ۶۷ و دوز دوم هشت درصد است. میزان واکسیناسیون خانم‌های باردار نیز به ۷۲ درصد رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: با توجه به افزایش تعداد بستری‌ها و ادامه این روند تا 10 روز آینده وضعیت رنگ مشهد از لحاظ شیوع کرونا تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا