نخبگان خود را فارغ‌التحصیل قلمداد نکنند زیرا علم‌آموزی پایان ندارد


نخبگان خود را فارغ‌التحصیل قلمداد نکنند زیرا علم‌آموزی پایان ندارد

رئیس ستاد اقامه نماز خطاب به بنخبگان دانشگاهی گفت: نخبگان هیچ‌گاه نباید خود را فارغ‌التحصیل بدانند چراکه علم آموزی پایانی ندارد. همیشه نگاه‌تان به حجم ندانسته‌های‌تان باشد نه به دانسته‌ها تا دچار غرور نشوید. 

حجت‌الاسلام محسن قرائتی امروز، پنجم آبان ماه، در آیین افتتاحیه رتبه‌های برتر گروه انسانی تحت‌ عنوان آینده روشن که به‌ همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آستان قدس رضوی در حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: از نخبگان جوان می‌خواهم که ازدواج خود را به تاخیر نیندازند چرا که غفلت و شهوت 2 عامل سقوط جوانان است که اولی با نماز و دومی با ازدواج درمان می‌شود.

وی اضافه کرد: ازدواج به عنوان نوعی لباس و پوشش پس از هوا و خوراک، سومین نیاز انسان است. البته توجه داشته باشید که مدرک‌های تحصیلی‌تان با هم ازدواج نکنند بلکه برخورداری از تفاهم اخلاقی با یکدیگر برای‌تان مهم باشد.

قرائتی افزود: شما به عنوان دانشجوی ایرانی مسلمان باید نسبت به سایر نخبگان وجه تمایزی داشته باشید که تنها محدود به حوزه مادیات نباشد. در روایتی از معصوم(ع) آمده که دنیا بازار است و دارای چهار رکن خریدار، فروشنده، جنس و پول است. مراقب باشید کلاه سرتان نرود و خود را به بهای ناچیز نفروشید؛ خداوند شما را برای ابدیت و جاودانگی آفریده است؛ پس ارزش و جایگاه خود را به عنوان جانشین خداوند روی زمین که از همه مخلوقات متمایز بوده و کائنات در خدمت او هستند، بشناسید و خود را فدای دنیای فانی نکنید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه قرآن کریم ۲۰۰ مرتبه نسبت به معامله با غیر خدا هشدار داده، خاطرنشان کرد: عمرتان را با خدا معامله کنید، نه خلق خدا. برای کار و خدمت‌تان پول بگیرید اما برای پول کار نکنید. نیت‌تان از تحصیل و اشتغال، پست و مقام نباشد؛ انسان نباید به دنبال جمادات برود چراکه خداوند جمادات را برای خدمت به انسان آفریده است.

وی بیان کرد: من نسبت به کاربرد پژوهش‌ها حتی در سطوح تحصیلات تکمیلی انتقاد دارم. به فرموده پیامبر اکرم(ص) به دنبال علم نافع باشید. داشتن شماره تماس یک اسلام‌شناس برای دانشجویان ضروری است زیرا از این طریق می‌توانند پرسش‌ها و ابهامات دینی خود را بپرسند تا با کوچکترین شبهه‌ای دین‌شان را از دست ندهند.

قرائتی با بیان اینکه دانشجویان باید به صورت هفتگی مطالعه مفید داشته باشند، خاطرنشان کرد: عمرتان را برای امور لغو که فایده‌ای برای دنیا و آخرت‌تان ندارد، تلف نکنید. از لحظه لحظه عمر خود، حتی در تعطیلات، استفاده بهینه داشته باشید زیرا همین استفاده درست از لحظات کوچک اتفاقات بزرگ را در آینده رقم می‌زند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به مشکلات موجود در جامعه تصریح کرد: ذات آدمی اینگونه است که توجیه‌گر مشکلات، حماقت‌ها، تضعیف داشته‌ها و دستاوردهاست اما تکمیل خلاها و کاستی رسالت ماست؛ بنابراین به جای گلایه و انتقادهای غیرسازنده، لازم است دنبال اصلاح امور باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد