تولیت آستان قدس رضوی: اخلاص و اخلاق، عامل موفقیت حلقه‌های صالحین است


تولیت آستان قدس رضوی: اخلاص و اخلاق، عامل موفقیت حلقه‌های صالحین است

مشهد-ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب پیرامون جهاد تبیین گفت: در جهاد تبیین قبل از هر چیز، شناختن راه صحیح و اعتماد به آن و داشتن عدالت و اخلاق حایز اهمیت بوده و مورد تاکید رهبری است که در این صورت حلقه‌های تربیتی صالحین می‌توانند در مسیر هدایتگری خود موفق باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، چهارشنبه در پنجمین دوره از همایش سراسری اساتید شبکه تربیتی صالحین بسیج که در تالار قدس حرم مطهر امام رضا(ع) با حضور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، افزود: برگزاری اجتماعات در کنار مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) منشاء پرباری، پویایی، تحرک بیشتر و برکات عظیم تر است و باید به مضجع شریف ثامن الحجج مشرف شد و تشخیص و تدبیر صحیح را از آن حضرت الهام گرفت و مشمول عنایت ویژه ابالحسن (ع) شد.

وی اظهار داشت: برگزاری اجلاسیه سراسری اساتید شبکه تربیتی صالحین در کنار مرقد شریف امام هشتم (ع) زمینه گرفتن شفاعت اساتید از آن امام را فراهم می کند تا با دست پر از کنار این قله معرفت و علم به مناطق خود بازگردند و مسوولیت سنگین هدایت جامعه بویژه نسل جوان را برعهده گیرند.

وی بیان کرد: وظیفه اساتید شبکه صالحین هدایت نسل جوان در برابر امواج سهمگین و فریبنده است و ممکن نیست که انسان در این مسیر، بدون هدایت ولی خدا، حضرت امام رضا(ع) به توفیق دست یابد.

تولیت آستان قدس رضوی به تشرف رهبر معظم انقلاب به حرم مطهر رضوی اشاره و بیان کرد: معظم له قبل از کرونا سالی ۲ مرتبه به مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) مشرف می شدند و در مسیر تهران به مشهد بسیار پرنشاط و بشاش بودند و در مسیر برگشت به سبب جدایی از امام رضا(ع) اشک از چشمانشان جاری می شد.

وی ادامه داد: زیارت بارگاه منور رضوی به رهبر معظم انقلاب نشاط و شادابی و جوانی می بخشید و تا مدتها حال خوبی از این زیارت در جسم و روحشان باقی می ماند و در این زیارت از امام رضا(ع) برای هدایت الهام می گرفتند و هنگام بازگشت فقط غصه جدا شدن از آن حضرت را داشتند.

حجت الاسلام مروی اظهار داشت: برکات الهام گرفتن از امام رضا(ع) و تاثیر این زیارت بر رهبر معظم انقلاب در اقتدار بین المللی و به زانو درآوردن دشمن تبلور می یافت که همه آن از برکات توجه به خدا، اخلاص و حرکت برای جلب رضایت خدا بود.

وی اظهار داشت: بسیاری افراد باهوش و سیاستمدار هستند اما اثرگذاری مطلوب را بر جامعه در هدایتگری خود ندارند، آنچه به این اقتدار و هدایتگری نقش آفرینی و تاثیر می دهد، داشتن اخلاص و توجه به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

حجت الاسلام مروی با تاکید بر رعایت عدالت در گفتار و موضع گیری‌ها، افزود: مگر می شود فردی مورد غضب خداوند متعال باشد اما بتواند در مسیر هدایت جامعه گامهای درستی برداشته و موفق شود.

وی بیان کرد: پارسال سه مرتبه رهبر معظم انقلاب در خصوص رعایت مسائل اخلاقی تذکر دادند، در مساله ای که تدبیر رهبری معظم بر آن قرار دارد، نباید شک نمود و نباید به اختیار خود از بین بیانات ایشان انتخاب یا گلچین کرد، نباید به برخی چیزها دائما پرداخته و آنرا به جامعه تزریق کرد اما به یک سری چیزها کمتر پرداخته شود که مورد تاکید رهبری معظم و حکیم بوده و بنا به مصلحت جامعه عنوان شده است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر می خواهیم هدایتگر جامعه و مورد اعتماد مردم بویژه نسل جوان باشیم، باید در گفتار و موضع گیریهایمان تقوا و اخلاص را در نظر گرفته و خط کشی نکنیم، فضای جدیدی که رهبری با واژه جدید (جهاد تبیین) ایجاد می کنند، قطعا به مصلحت جامعه است و باید به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام مروی اظهار داشت: هنگام آسیب شناسی یک پروژه همه عوامل مادی و تکنیکی و فنی و ... را در نظر می گیریم اما اینکه داشتن اخلاص و برای رضای خدا کار کردن چقدر در موفقیت یا عدم موفقیت تاثیر داشته است را بعضا در نظر نمی گیریم.

وی بیان کرد: وقتی کار برای خدا انجام شود، همه موانع از مسیر برداشته می شود، در طول ۴۳ سال گذشته از انقلاب، همه موفقیت های ایران اسلامی در نتیجه داشتن اخلاص بوده است و امروز نیز اگر اخلاص و تقوا داشته باشیم، نفوذ کلام خواهیم یافت و کارمان برای هدایتگری جامعه همراه با موفقیت خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق