10 هزار کارگر مشهدی در ایستگاه‌های ساماندهی کارگران نام‌نویسی کردند


10 هزار کارگر مشهدی در ایستگاه‌های ساماندهی کارگران نام‌نویسی کردند

مشهد- ایرنا- مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: تاکنون 12 جایگاه ساماندهی کارگران ساختمانی با عنوان ایست کار در این شهر جانمایی شده و حدود 10 هزار کارگر در این ایستگاهها ثبت‌نام کرده‌اند.

مسعود رضوی روز چهارشنبه در مراسم تقدیر از کارگران ساختمانی خدمتگزار در ایستگاه های صلواتی دهه پایانی ماه صفر افزود: بطور میانگین حدود ۷۰ درصد این افراد به صورت روزانه با مراجعه شهروندان برای کار اعزام می شوند.
وی ادامه داد: در ایام پایانی ماه صفر، با توجه به قرارگرفتن تعدادی از جایگاه‌های ایست‌کار در مسیر تردد زائران با استفاده از امکانات موجود و با هدف برپایی مراسم سوگواری دهه پایانی ماه صفر، ایستگاه صلواتی و خدمت رسانی به زائران و مجاوران نیز در این ایستگاه‌ها فعال شد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی تعدادی از این افراد به صورت خودجوش اقدام به ارائه خدمت به زائران و مجاوران در قالب زدن واکس صلواتی در ایست کارها کرده بودند که امروز از زحمات آنها قدردانی شد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: در گذشته موضوع کارگران سر گذر در شهر، موجب معضلات بسیار برای شهروندان و کارگران ساختمانی شده بود که به دلیل خطای اندک کارگرانی بود که باعث ایجاد عدم اعتماد و اطمینان بین شهروندان شده بودند.
حسن موحدیان افزود: با اجرای این طرح و ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت در سطح شهر، علاوه بر رفع نازیبایی چهره شهر، مقام و منزلت کارگران‌ساختمانی نیز با مراجعه شهروندان به این ایست‌کارها حفظ شده و به مقام این قشر زحمتکش جامعه ارج نهاده شده ست.
وی ادامه داد: همچنین در این طرح کارگران آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و با ارائه کارت شناسایی به این افراد اعتماد و اطمینان در شهروندان ایجاد می‌شود و این طرح باعث می شود حقوق این اقشار زحمتکش جامعه نیز حفظ شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403