حدود 154 میلیارد ریال تسهیلات کرونا در گناباد پرداخت شد


حدود 154 میلیارد ریال تسهیلات کرونا در گناباد پرداخت شد

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد از پرداخت 153 میلیارد و 950 میلیون ریال تسهیلات حمایتی کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون در این شهرستان خبر داد.

حامد قربانی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و حمایت از سرمایه گذاری گناباد افزود: این تسهیلات در قالب هزار و ۸۴۶ پرونده به ۲ هزار و ۱۳۸ نفر از اقشار آسیب پذیر پرداخت شده است.

وی ادامه داد: مجموع اعتبار اشتغالزایی تبصره ۱۶ مخصوص نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی گناباد طی سالجاری ۱۹۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود که متقاضیان دارای شرایط تاکنون ۹۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال از این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

فرماندار گناباد گفت: از ابتدای راه اندازی سامانه کارا در سال ۱۳۹۷ تاکنون نیز ۲۲۴ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در این شهرستان پرداخت شده که زمینه اشتغال ۶۹۷ نفر را فراهم کرده است و پرداخت ۲۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آن در قالب ۴۱ طرح با اشتغال ۵۷ نفر از ابتدای امسال تاکنون بوده است.

وی افزود: سهمیه گناباد از محل تسهیلات اشتغال زایی سامانه رصد در سال جاری ۲ هزار و ۱۹۱ نفر است که اشتغال ۴۳۰ نفر آن تاکنون ثبت شده و باید با اهتمام مسوولان و دست اندرکاران ذیربط روند ثبت اشتغال در این سامانه به خصوص توسط ادارات و نهادهایی که اشتغال ایجاد شده با محوریت آنها در این سامانه ثبت نشده هرچه سریعتر انجام شود و کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست.

قربانی ادامه داد: همه مسوولان و متولیان مربوطه در زمینه ایجاد اشتغال مسوول هستند و باید با کاهش بوروکراسی اداری، استفاده از همه ظرفیتهای موجود و سهولت بخشی در روند رسیدگی به پرونده ها در ادارات و بانکها نتایج اصلی رفع موانع اقتصادی و سرمایه گذاری منجر به افزایش و ثبات اشتغال شود.

وی گفت: کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گناباد باید هر ۲۰ روز یک بار به صورت مستمر برگزار شود و مدیران ادارات و بانکها در هر جلسه گزارشی از آخرین فعالیتها و پیشرفت اقدامات خود در جذب تسهیلات و ایجاد اشتغال و کارآفرینی ارائه دهند و در مقابل هر گونه کوتاهی در این زمینه پاسخگو باشند.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر بطور مستقیم و دو برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است. از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است. حدود ۵۰۰ شرکت تعاونی با اشتغال بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارند.
مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا