قرائتی: دانشجویان باید با یک اسلام‌شناس مرتبط باشند


قرائتی: دانشجویان باید با یک اسلام‌شناس مرتبط باشند

مشهد - ایرنا - رییس ستاد اقامه نماز گفت: دانشجویان برای دریافت پاسخ شبهات دینی نیازمند ارتباط مستمر با اسلام‌شناس هستند در غیر این صورت هجمه‌های شبهه‌انگیز دشمنان اسلام بر آنها تاثیر می‌گذارد.

حجت الاسلام محسن قرائتی روز چهارشنبه در آیین تکریم از رتبه‌های برتر کنکور علوم انسانی که با حضور ۵۵۰ نفر از آنان در رواق دارالمرحمه حرم رضوی برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان اسلام، حکم دینی قطع دست سارق را به عنوان خشونت معرفی می‌کنند و حال آنکه اجرای این حکم در اسلام شرایط و ضوابط اجرایی خود را دارد و به این سادگی ها نیست و کدام یک از ما تاکنون چیزی کش نرفته ایم؟

وی گفت: حکم قطع کردن دست سارق ۲۶ شرط دارد که از جمله باید آیه جزای قطع دست به گوش سارق رسیده باشد، دیواری را برای سرقت خراب کرده باشد، دو نفر مومن عادل حین سرقت وی را دیده باشند، بنابراین انواع کیف قاپی و وسیله قاپی مشمول این حکم نمی شود و نیز پرسش های دیگری که دانشجو خود پاسخی برای آن ندارد، پس لازم است که از یک اسلام شناس کمک بگیرد.

قرائتی خطاب به دانشجویان شرکت کننده در این مراسم گفت: تلاش کنید که از همه علوم دیگران بهره بگیرید و چیزی به آن بیفزایید، که دیگران ندارند، ما ولی فقیه دانایی داریم که دیگران ندارند، بسیجی داریم که دیگران ندارند.

وی گفت: کسب جاه و مقام و شهرت در دنیا گذرا است، مهم این است که با چه کسی معامله کنید و برای چه کسی و با چه نیتی کار کنید، من نمی گویم مزد و پاداش نگیرید، بلکه خوبش را هم بگیرید اما برای پول کار نکنید، انسان اشرف مخلوقات در زمین و خلیفه الله است و ظرفیت فراگیری تمام علوم را دارد، عمر و جوانی خود را مفت هدر ندهید و از اوقات فراغت خود برای مطالعه کتب و علوم مفید استفاده کنید، ازدواج کنید، خداوند رزاق همه موجودات است.

رییس ستاد اقامه نماز گفت: صدها هزار جوان مخلص جان خود را برای برپایی این نظام فدا کرده اند، تضعیف نظام جنایت است، با نیت خیر با خدا معامله کنید و کمر به اصلاح جامعه ببندید.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها نیز در این مراسم گفت: ترویج افکار و اندیشه های رهبری، مبنی بر اینکه علم، مایه عزت و اقتدار است و قدرت می‌آورد در همه دانشگاهها مد نظر است، امروز کنترل دنیا از سلاح و جنگ افزار عبور کرده، عظمت ملت ها به پیشرفت علمی آنها بستگی دارد، برای بقا و رقابت در دنیا چاره ای جز پیشرفت علمی نداریم، اگر می خواهیم در مقابل همه هجمه ها بایستیم باید حرکت پرشتاب علمی را ادامه دهیم و برای آن برنامه داشته باشیم، کشوری که در زمان طاغوت برای ابتدایی ترین چیزها نیازمند خارجی ها بود اکنون محصولات نانوی خود را به پیشرفته ترین کشور دنیا، یعنی ژاپن، صادر می کند و قطب توریسم درمانی، پیوند کبد، کلیه، چشم و سایر اعضای بدن در منطقه است.

حجت الاسلام سعید کرمی افزود : امروز سرعت علمی کشور ۱۱ برابر میانگین دنیا است در سطح مقالات علمی مقام اول را داریم، میانگین عمر دانشمندان هسته ای ما کمتر از ۳۰ سال است، هشتمین عضو باشگاه هسته‌ای جهان هستیم و شهدای جوان هسته ای با تلاش و کوشش و ایثار، ما را به این رتبه و افتخار رسانیده‌اند که باید پاسدار مجاهدات آنان باشیم، در دوران دفاع مقدس برای گلوله خمپاره و سیم خاردار از کشورهای دیگر خواهش می‌کردیم، اما اکنون در همه عرصه‌های دفاعی در دنیا حرفی برای گفتن داریم.

وی هدف از برپایی این گردهمایی سه روزه را که با عنوان "آینده روشن" برپا شده، تکریم و تجلیل از رتبه های برتر کنکور در دانشگاههای سراسر کشور در رشته علوم انسانی و تجدید بیعت با آرمانهای ملی و معنوی در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) دانست و ابراز امیدواری کرد که این دانشجویان با حضور در کنار بارگاه منور حضرت رضا (ع) با الهام از آموزه های دینی حرکت علمی خود را آغاز کنند.

حجت الاسلام کرمی افزود: پیش از این دو دور آیین تجلیل از داوطلبان برتر کنکور گروه های آزمایشی علوم تجربی و ریاضی برگزار شده و در آینده نزدیک نیز تجلیل از نفرات برتر گروه آزمایشی هنر برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک