گوگل امکان حذف تصاویر افراد کوچک‌تر از 18 سال را فراهم کرد


گوگل امکان حذف تصاویر افراد کوچک‌تر از 18 سال را فراهم کرد

گوگل از‌این‌پس‌ به درخواست افراد کوچک‌تر از 18 سال و پدر‌و‌مادر و قیّم قانونی‌ آن‌ها، تصاویری که از این افراد در نتایج گوگل نمایش داده می‌شوند، حذف خواهد کرد.

آگوست ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰)، گوگل قابلیت امنیتی جدیدی معرفی کرد که به افراد کوچک‌تر از ۱۸ سال اجازه می‌داد درخواستی مبنی‌بر حذف تصاویرشان از صفحه نتایج گوگل ثبت کنند. حال، این قابلیت اکنون به‌طور گسترده‌تری دردسترس قرار گرفته است.

به‌گزارش Verge، گوگل ازاین‌پس به افراد گوچک‌تر از ۱۸ سال و پدر‌و‌مادر و قیّم‌ قانونی‌ آن‌ها اجازه می‌دهد درخواستی مبنی‌بر حذف تصاویرشان مطرح کنند. برای انجام این کار، کافی است به این آدرس مراجعه کنید و آدرس کامل URL عکس مدنظر، عبارات جست‌وجویی که باعث نمایش عکس می‌شوند، نام و سن فرد مدنظر و نام و نسبت متقاضی (پدر یا مادر یا قیّم قانونی) با آن فرد را در فیلد‌های مشخص‌شده وارد کنید.

هنوز مشخص نیست که معیار گوگل برای پذیرفتن یا نپذیرفتن این درخواست‌ها چیست؛ اما باید این نکته را مدنظر قرار داد که این شرکت در مواقعی که پای منفعت عمومی در میان باشد یا عکسی ارزش خبری داشته باشد، استثنا قائل خواهد شد.

اگر ۳۰ ساله باشید، نمی‌توانید برای حذف تصاویر ۱۵ سالگی خود اقدام کنید

تفسیر و قضاوت این دست از درخواست‌های مطرح‌شده کار مشکلی به‌نظر می‌رسد؛ چرا‌که در برخی مواقع منفعت عمومی و داشتن ارزش خبری با حق فراموش‌شدن افراد در تناقض است.

حق فراموش‌شدن حقی است که در زمینه حریم خصوصی افراد و اطلاعاتی مطرح می‌شود که موتورهای جست‌وجوی اینترنتی مانند گوگل درمعرض دید دیگران قرار می‌دهند.

آن‌طور‌که از توضیحات گوگل برداشت می‌شود، درخواست‌هایی پذیرفته خواهند شد که فرد مدنظر در تصویر در زمان پرکردن فرم درخواست نیز کمتر از ۱۸ سال داشته باشد.

این محدودیت باعث تسهیل روند تأیید درخواست‌ها می‌شود؛ اما هم‌زمان مبارزه با سوء‌استفاده یا آزار و اذیت را نیز محدود می‌کند.

گوگل تأکید می‌کند که حذف تصویری از نتایج جست‌وجو لزوما آن را از کل فضای اینترنت حذف نمی‌کند. قبل از اجرایی‌شدن امکان حذف تصاویر افراد کوچک‌تر از ۱۸ سال، اهالی مانتین‌ویو امکان حذف تصاویر قرارگرفته‌شده بدون اجازه افراد‌، تصاویر غیراخلاقی، اطلاعات مالی یا پزشکی جعلی و اطلاعات شخصی افراد مانند آدرس یا شماره‌تلفن آن‌ها را فراهم کرده بود.

از دیدگاه شما کاربران زومیت، آیا قابلیت حذف تصاویر افراد کوچک‌تر از ۱۸ سال کاربردی است؟

گوگل امکان حذف تصاویر افراد کوچک‌تر از 18 سال را فراهم کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس