امکان استفاده آزمایشی رایگان از گوگل استادیا به مدت 30 دقیقه فراهم شد


امکان استفاده آزمایشی رایگان از گوگل استادیا به مدت 30 دقیقه فراهم شد

هم‌اکنون می‌توانید با استفاده از حساب کاربری گوگل، به‌مدت 30 دقیقه و به‌طور کاملا رایگان، از سرویس بازی‌های ابری استادیا استفاده کنید.

سرویس بازی‌ ابری گوگل استادیا (Stadia)، همچنان درحال بررسی راه‌های جدید برای جذب گیمرها است. این شرکت اکنون یکی از روش‌های محبوب جذب گیمر را در پیش گرفته است؛ دوره‌ی آزمایش رایگان برای بازی‌ها با مدت زمان محدود. بدین ترتیب کاربران می‌توانند پیش از اقدام به پرداخت هزینه برای خرید حق اشتراک، سرویس استادیا را امتحان کنند.

به‌گزارش ورج، اکنون می‌توانید با حساب کاربری گوگل خود، وارد سرویس استادیا شوید. کاربران با مراجعه به این لینک، و کلیک روی دکمه‌ی Free Trail می‌توانند از یک دوره‌ی آزمایشی ۳۰ دقیقه‌ای رایگان در پلتفرم استادیا بهره ببرند.

یکی از نمایندگان استادیا در گفت‌وگو با وب‌سایت ورج اعلام کرده که این دوره‌ی آزمایشی، طی چند ماه آینده انجام خواهد شد و در هفته‌های آتی، امکان اجرای رایگان و آزمایشی برخی از عناوین متنخب در دسترس قرار خواهد گرفت. البته دوره‌ی آزمایشی رایگان برای همه‌ی بازی‌ها ۳۰ دقیقه نخواهد بود و احتمال دارد برخی از بازی‌ها شامل این دوره‌ی آزمایشی نشوند.

گوگل همچنین یک صفحه‌ی وب اختصاصی برای دوره‌ی آزمایشی رایگان دیگر آماده کرده است که احتمالا در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت. اگرچه تا این لحظه فقط Hello Engineer در این صفحه ارائه شده است.

این سرویس گوگل آن‌طور که باید، یک‌پارچه نیست، زیرا حتی در شرایطی که قبلا وارد حساب کاربری خود شده باشید (مثلا وارد سرویس گوگل درایو یا جمیل شده باشید)، همچنان باید یک‌بار دیگر وارد حساب خود شده و در صفحه‌ای دیگر، دسترسی مورد نظر را تأیید کنید. پس از انجام این مراحل، باید کمی صبر کنید تا بازی برای شما بارگذاری شود. بدین ترتیب هنوز فاصله‌ی زیادی تا شعار تبلیغاتی «کلیک کنید تا بازی سریعا اجرا شود» داریم.

امکان استفاده آزمایشی رایگان از گوگل استادیا به مدت 30 دقیقه فراهم شد

البته می‌توان این اقدام گوگل را یک گام مناسب در مسیر درست محسوب کرد، به‌خصوص اگر امکان دسترسی آزمایشی ۳۰ دقیقه‌ای برای همه‌ی عناوین استادیا در دسترس قرار گیرد. از نظر توسعه‌دهندگان یا ناشران بازی‌ها، به دلیل ماهیت ابری بودن این عناوین، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوص کاهش خواهد یافت. این مفهوم یک دهه قبل یعنی زمانی که Gaikai به حوزه‌ی بازی‌های ابری وارد شد، به نمایش گذاشته شد.

اگر از Hello Engineer لذت می‌برید، می‌توانید آن را با قیمت ۱۹/۹۹ دلار در استادیا خریداری کنید. همچنین می‌توانید با پرداخت اشتراک «استادیا پرو»، این بازی و عنوانی دیگر را به‌صورت رایگان اجرا کنید. درحال حاضر گزینه‌های کاملا رایگان دیگری در استادیا ارائه شده که از جمله می‌توان به Destiny 2 و Super Bomberman R Online اشاره کرد. برای اینکه ببینید آیا بازی‌های ابری برای شما مناسب است یا خیر، می‌توانید همین حالا و بدون پرداخت هیج هزینه‌ای، استفاده از این سرویس را تجربه کنید.

نظر شما در مورد این اقدام گوگل چیست؟ آیا تاکنون از سرویس بازی‌های ابری استادیا یا سایر پلتفرم‌های بازی ابری استفاده کرده‌اید؟ لطفا تجربه‌ی خود را در این زمینه با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

امکان استفاده آزمایشی رایگان از گوگل استادیا به مدت 30 دقیقه فراهم شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403