امام جمعه اندیکا: نگاه مسوولان به اندیکا فراتر از آسیب‌های زلزله باشد


امام جمعه اندیکا: نگاه مسوولان به اندیکا فراتر از آسیب‌های زلزله باشد

اهواز - ایرنا - امام جمعه اندیکا گفت: نگاه مسوولان به اندیکا فراتر از آسیب‌های زلزله باشد چرا که این شهرستان گرفتار مشکلات زیرساختی و اساسی است.

حجت الاسلام سید اکبر موسوی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای زلزله زده اندیکا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: زلزله اخیر از ۴۰ سال محرومیت اندیکا پرده برداشت و خوشبختانه کانون توجه مسوولان استانی و کشوری شد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی اندیکا نداشتن بیمارستان است گفت: این شهرستان با ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر وسعت و حدود ۶۱۲ روستا از داشتن بیمارستان و امکانات تخصصی وابسته از جمله آزمایشگاه تخصصی ، سونوگرافی و رادیولوژی بی‌بهره است.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیکا ادامه داد: خوشبختانه در حادثه زلزله اخیر اندیکا هیچ تلفات جانی رخ نداد اما در صورت وقوع این امر، هیچ درمانگاهی در این شهرستان ظرفیت پذیرش مصدومان احتمالی را نداشت.

وی گفت: با وجود ۲ سد در اندیکا، و گذر رودخانه کارون به طول ۱۰۰ کیلومتر در این شهرستان، اما متاسفانه مردم این شهرستان همچنان با مشکلات آب شرب و کشاورزی روبه‌رو هستند.

امام جمعه اندیکا با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات اندیکا نبود راه مناسب است ادامه داد: بیش از ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان وضعیت مناسبی ندارند و برخی روستاها همچنان فاقد راه دسترسی هستند.

وی افزود: اگر به ظرفیت‌های اندیکا توجه شود زمینه توسعه و رفع محرومیت نیز در این شهرستان اتفاق می افتد.

از ۱۲ تا ۱۷ مهر گذشته، پنج زلزله بزرگ، که بزرگترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد اندیکا را لرزاند. به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد. ۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین لرزه‌ها دچار خسارت شدند.

شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس