بستری بیماران کرونایی در چالوس دو برابر شد


بستری بیماران کرونایی در چالوس دو برابر شد

نوشهر - ایرنا - معاون شبکه بهداشت‌ودرمان چالوس از دو برابر شدن آمار بستری بیماران کرونایی خبر داد و گفت که در حال حاضر 13 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان‌های این شهرستان بستری هستند در حالی که سه هفته پیش تنها هفت نفر بستری بودند.

رحمت الله بیابانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تند شدن شیب ابتلا به کرونا در شهرستان ابراز نگرانی کرد و افزود : آمار مراجعه بیماران دارای علائم مشکوک کرونا به دو بیمارستان طالقانی و رازی شهرستان هم نسبت به سه هفته پیش تقریبا سه برابر شده و روزانه از کمتر از هشت نفر اکنون به ۲۱ نفر رسیده است.

وی با اعلام این که مرگ و میر کرونایی هم طی سه هفته گذشته بار دیگر به شهرستان بازگشته است ، توضیح داد : در حالی که تا سه هفته پیش به مدت چندین هفته هیچ فوتی در شهرستان نداشتیم ولی در این مدت ۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان باخته اند ضمن این که چهار بیمار هم در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

بیابانی از تشدید عادی انگاری کرونایی در شهرستان پس از عبور از پیک موج پنجم و واکسیناسیون فراگیر انتقاد کرد و گفت : ماسک نزدن و رعایت نکردن فاصله اجتماعی مهم ترین عامل تند شدن شیب ابتلا به کرونا در شهرستان چالوس است.

وی رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک را برای تمامی شهروندان الزامی دانست و افزود : متاسفانه برخی از شهروندان به تصور اشتباه این که هر دو دز واکسن را تزریق کرده اند ، عادی انگاری می کنند و ماسک نمی زنند در حالی که زدن ماسک ، رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی ، دوری از ازدحام، دورهمی و حضور در مراسم پرتعداد و فضاهای سربسته تهدید جدی برای گسترش شیوع کرونا محسوب می شود و فرقی هم میان کسانی که واکسن تزریق کرده اند و یا هنوز واکسن نزده اند ، وجود ندارد.

تزریق یک دز واکسن به ۹۱ درصد جمعیت هدف

معاون شبکه بهداشت چالوس روند تزریق واکسن کرونا در این شهرستان را مطلوب توصیف کرد و گفت که تاکنون بیش از ۹۱ درصد از افراد بالای ۱۲ سال شهرستان دستکم یک دز و ۵۶ درصد هم هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند.

وی افزود : برای بیش از ۸۸ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال چالوسی هم که هفت هزار و ۷۲۴ نفر هستند دز نخست و ۹ درصد نیز دز دوم‌ واکسن کرونا تزریق شده است.

در شهرستان ۱۱۶ هزار نفری چالوس کار تزریق واکسن کرونا در ۶ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ، ۳۸ خانه بهداشت و ۲ مرکز تجمیعی انجام می شود.

بیابانی یکی از مخاطرات کرونایی شهرستان چالوس را کم توجهی مسافران و گردشگران نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و توضیح داد : در حالی که هم اکنون بیش از ۷۵ درصد از صنوف و مردم شهرستان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند ، بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که میزان رعایت در میان مسافران کمتر از ۵۰ درصد است.

وی بر ضرورت برخورد با متخلفان کرونایی تاکید کرد و افزود : از مجموع یکهزار و ۱۷ مورد بازدید کارشناسان بهداشت محیط از واحدهای صنفی و مراکز عرضه مواد غذایی در یک ماه گذشته ، ۱۹ واحد به خاطر تمکین نکردن به مصوبات ستاد مقابله با کرونا پلمپ شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟