معاون بیمه سلامت: 93 پروژه در سطح کشور در دست اجرا داریم


معاون بیمه سلامت: 93 پروژه در سطح کشور در دست اجرا داریم

کرمانشاه - ایرنا - معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به بهره‌برداری ساختمان اداره کل سازمان سلامت استان کرمانشاه گفت: بیمه سلامت 93 پروژه مختلف در سطح کشور در دست اجرا دارد.

به گزارش ایرنا، دکتر حسین رنجبران روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از ساختمان بیمه سلامت استان که با حضور استاندار و دیگر مسئولان کرمانشاه برگزار شد؛ افزود: بیش از نیمی از جمعیت کشور حدود ۴۲ میلیون نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند و یکی از افتخارات بزرگ ما در این بیمه خدمت رسانی به این جمعیت عظیم است.

او در ادامه با اشاره به اینکه بیمه سلامت در کشور با ۴۵ هزار موسسه درمانی مانند بیمارستان طرف قرارداد است، اظهار کرد: پرداخت مطالبات به این موسسات در طول یک سال گذشته در ۲۵ سال اخیر بی سابقه بوده و تقریبا مطالبات آنها به روز تسویه می‌شود.

رنجبران اظهار داشت: تا قبل از شیوع ویروس کرونا، پرداختی های به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت شاید یک و ۲ سال طول می کشید مانند پرداخت های سال ۹۵ که در سال ۹۸ به مبلغ ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسویه شد.

او اضافه کرد: تمام بدهی سال ۹۹ بیمه سلامت به طرف های قرارداد نیز با مبلغ ۱۶ هزار میلیارد تومان تسویه شده و مطالبات سال ۱۴۰۰ نیز تقریبا ماه به ماه در حال پرداخت هستیم و اگر در بعضی بخش های دولتی با یک و ۲ ماه تاخیر مواجهه ایم به خاطر رسیدگی به اسناد پزشکی است.

رنجبران در ادامه از پرداخت به روز حقوق پزشکان خانواده در طرح نظام ارجاع خبر داد و گفت: بیمه سلامت تقریبا همراه حقوق پرسنل خود مطالبات پزشکان نسخه نویسی و نسخه پیچی را به صورت ماهیانه پرداخت می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به تحریم های ظالمانه و فشار مالی هنگفت، شیوع ویروس منحوس کرونا به بیمه ها، افزود: پرداخت به موقع این همه مطالبات یک کار فوق العاده بزرگ است که بیمه سلامت آن را انجام می‌دهد.

رنجبران در ادامه یادآور شد: انشاالله رویه پرداخت ها در آینده نیز ادامه خواهد داشت تا همکاران بخش های مختلف درمانی کمتر دغدغه داشته باشند و با دلگرامی و انگیزه قوی تر در راستای خدمات رسانی به مردم گام بردارند.

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به مجاهدت، فداکاری و رشادت حوزه درمان و سلامت کشور در زمان شیوع بیماری کوید ۱۹ گفت: در این بحران و دوران که پدر و مادر از فرزندان و فرزندان از پدر و مادر فاصله می گرفتند که مبتلا نشوند، پزشکان و پرستاران در ۱۰ سانتی متری حلق و دهن بیمار کرونایی که منشاء آلودگی است ساکشن انجام دادند تا او را نجات دهند و این نهایت ایثار و فداکاری است و باید همیشه قدردان آنها باشیم.

رنجبران همچنین از کیومرث مظفری و امید قادری مدیرکل سابق و جدید بیمه سلامت استان کرمانشاه به خاطر خدمات و اجرای طرح های موفقت آمیز بیمه سلامت در این استان تقدیر کرد.

ساختمان جدید اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه با چهار هزار و ۲۰۰ متر زیربنا در هفت طبقه و با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان