افزایش کرایه تاکسی غیرقانونی است


افزایش کرایه تاکسی غیرقانونی است

روابط عمومی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور می‌گوید: تاکسی‌داران اجازه افزایش کرایه را برای یک روز مشکل در جایگاه‌های سوخت را ندارند. مردم در صورت مشاهده تخلف، آن را به بازرسان سازمان‌های تاکسیرانی در تهران گزارش دهند.

افزایش کرایه تاکسی غیرقانونی است

به گزارش راهبرد معاصر، روز گذشته سامانه هوشمند سوخت در کشور دچار اختلال شد که برخی از مقامات در توضیح آن گفتند حمله سایبری است.

اگرچه گفته شده این مشکل در برخی از جایگاه‌های سوخت رفع شده اما گزارش‌هایی به دست تجارت‌نیوز رسیده که برخی از رانندگان تاکسی، بیشتر از نرخ مصوب از مسافران کرایه تاکسی می‌گیرند.

افزایش کرایه غیرقانونی است

روابط عمومی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در این مورد به تجارت‌نیوز می‌گوید: «هیچکدام از رانندگان تاکسی اجازه افزایش کرایه را ندارند، زیرا اختلال در سامانه هوشمند سوخت بوده و امروز برطرف می‌شود.»

روابط عمومی این اتحادیه می‌گوید مردم در صورت مشاهده افزایش کرایه از سوی رانندگان تاکسی، می‌توانند آن را به بازرسان سازمان‌های تاکسیرانی در تهران گزارش دهند. مردم در صورت مشاهده تخلف رانندگان، از طریق سامانه تلفن گویای سازمان تاکسیرانی شهر تهران با شماره ۴۸۰۴۸ افزایش کرایه را اطلاع دهند.

رانندگان متخلف جریمه می‌شوند

آنطور که روابط عمومی می‌گوید مردم باید شماره پلاک راننده متخلف را اعلام کنند. بر اساس نوع تخلف راننده جریمه نقدی، توقیف خودرو تا عدم تمدید پروانه متغیر است. اگر موارد تخلف سنگین باشد تا حذف پروانه و اخراج هم ممکن است جریمه شوند.

به گفته روابط این اتحادیه رتاکسی‌داران نباید برای یک روز کرایه‌ها را افزایش دهند زیرا حدود ۹۰ درصد تاکسی‌ها گازسوز هستند. ما در این مورد نطارت دقیق داریم، در غیر اینصورت هرج و مرج می‌شود.

گفتنی است مسعد رضایی، مدیر سامانه هوشمند سوخت در یک برنامه تلوزیونی گفته: «درحال حاضر امکان اینکه ۱۰۰ درصد جایگاه‌ها با نرخ سه هزار تومان را بازگردانیم وجود دارد. تا انتهای امروز ۸۰ درصد و تا فردا همه جایگاه‌ها به طور کامل به شرایط عادی باز می‌گردند.»

آنطور که علی فروزنده، سخنگوی وزارت نفت خبر داده اکنون امکان سوخت‌گیری با بنزین سهمیه‌ای در ۲۲۰ جایگاه سوخت فراهم شده است. البته رئیس کانون جایگاه‌داران سوخت از احتمال جایگزین شدن سیستم جدید برای عرضه سوخت در کشور نیز خبر داده است.

در حال حاضر آنطور که سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به تجارت‌نیوز گفته: «همه شهرها جایگاه سوخت‌گیری دارند و هیچ شهری بدون سوخت نیست.»

در ادامه لیستی جایگاه‌های یارانه‌ای با عرضه سوخت ۱۵۰۰ تومانی را می‌بینید:

افزایش کرایه تاکسی غیرقانونی است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا