کارگاه بین‌المللی پوستر وحدت با عنوان «قدس الامة» افتتاح شد


کارگاه بین‌المللی پوستر وحدت با عنوان «قدس الامة» افتتاح شد

مراسم افتتاحیه کارگاه بین‌المللی طراحی پوستر وحدت با موضوع فلسطین محور وحدت جهان اسلام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم افتتاحیه کارگاه بین المللی طراحی پوستر وحدت با موضوع فلسطین محور وحدت جهان اسلام و شعار «قدس الامة» با حضور ۳۰ هنرمند از ۱۰ کشور مختلف برگزار شد.

در این مراسم کمیلی دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده از برگزارکنندگان این رویداد ضمن خیر مقدم به نیهمانان این کارگاه گفت: دوسال قبل وقتی ترامپ اعلام کرد که فلسطین پایتخت اسرائیل است چنین کارگاهی را در مشهد اجرا کردیم. با توجه به خرابکاری‌هایی که در کشور انجام می‌شود، بخشی از این جنگ‌ها در کنار امنیتی و اقتصادی بودن، فرهنگی است که در این شرایط باید توجه داشت که مادر فتنه گری‌ها کیست و برگزاری این اتفاقات هنری می تواند کمک کننده باشد؛ باید این را گفت که فلسطین تنها نقطه عملی وحدت مسلمین است.

در ادامه مراسم حجت الاسلام قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: استادی داشتیم تعبیر حکیمانه ای را مکرر از او می شنیدیم که اسلام راهی از میان راهها نیست. اسلام تنها راه است و وقتی می‌شود صراط مستقیم. سطر به سطر کتاب مقدس قران تأیید می کند جامعیت و عدالت را. اگر مسیری برای انسانی ذو ابعاد تعبیه شده باشد، قطعا یک مسیر جامعی است.

وی افزود: یک سنجه تحقق اسلام واقعی آزادسازی فلسطین است. هر قدر برایش هزینه داده ایم کم است و از این معیار نمی شود، گذشت و این صحبت‌ها جدید نیست؛ اما باید بدانیم.

در ادامه، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی عنوان کرد: واژه وحدت یک واژه شرعی است و ایمان بدون وحدت اسلامی وجود ندارد. بین ما باید رحمت وجود داشته باشد کسانی که بین پیروان جامعه اختلاف ایجاد می کنند، فرزندان پیامبر نیستند. امپراطوری انگلیس و فرانسه برای تجزیه فلسطین با هم متحد شدند تا این کشور را از بین ببرند. پس بنابراین اتحاد آنها بسیار بالاست و ماهم باید چنین اتحادی را حتی بیشتر داشته باشیم و در کنار اتحاد باید پروژه ها و طرح هایی را برای مقاومت در برابر دشمنان داشته باشیم. وقتی رژیم صهیونیستی و غرب بر این منطقه مستولی شدند همه رسانه ها را در اختیار گرفتند و ما باید با آنها مقابله کنیم.

وی افزود: ما باید همه را تشویق مقابله و‌ مقاومت کنیم. از طریق گرافیک، موسیقی و هر ایده هنری می توانیم با رژیم صهیونیستی مقابله کنیم. اکثر امت اسلامی با رژیم صهیونیستی مخالف هستند و حتی کسانی که‌ موافق هستند با این شرط که‌ حق دولت فلسطین ادا شود آنها را به رسمیت می شناسند و ما نیز از هر طریق در برابر این ظلم و دشمنی باید به پا خیزیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان