تاسیس رژیم صهیونیستی مظهر کاملی از دشمنی غرب با جهان اسلام است


تاسیس رژیم صهیونیستی مظهر کاملی از دشمنی غرب با جهان  اسلام است

تهران - ایرنا - نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: تاسیس رژیم صهیونیستی مظهر کاملی از مظاهر دشمنی با جهان اسلام توسط غربی‌ها است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «ناصر ابوشریف» روز چهارشنبه در مراسم دومین کارگاه بین المللی پوستر، با موضوع «فلسطین محور وحدت» و تحت عنوان «قدس الأمة» در هتل پارسیان انقلاب اظهار کرد: وحدت در جهان اسلام و میان مذاهب اسلامی یک واجب شرعی است. کسانی که خود را مسلمان می‌دانند ولی بین امت اسلامی اختلاف ایجاد می‌کنند پیرو پیامبر اکرم نیستند. بین فرزندان امت اسلامی چاره‌ای جز وحدت نداریم، در حالی که خدا، پیامبر و معاد ما یکی است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان اینکه تاسیس رژیم صهیونیستی مظهر کاملی از مظاهر دشمنی با جهان اسلام توسط غربی‌ها است، گفت: در سال ۱۹۱۹ در پیمانی تحت عنوان سایکس‌پیکو که بین روسیه، بریتانیا، ایتالیا و فرانسه منعقد شد. وزاری خارجه فرانسه و بریتانیا در آن مقطع نطفه حرام رژیم کنونی اسرائیل را رقم زدند.

وی افزود: انگلیس و فرانسه بعد از پایان جنگ جهانی دوم و تقسیم غنائم و از هم پاشیدگی سیستم عثمانی بنای دشمنی با دنیای اسلام و اعراب را گذاشتند و این دشمنی تا به امروز ادامه دارد. اسرائیل غاصب فرزند خلف آن نیت شوم است.

ابوشریف خاطرنشان کرد: مبنای تقسیم و خلق کشورها در منطقه خاورمیانه بعد از جنگ جهانی، قومی، زبانی، عشایری و بر پایه اختلافات طایفه‌ای بود که خودشان خلق کرده بودند. در حالی که اگر قرار بود کشورهای جدید از دل عثمانی خلق شود باید بر اساس اسلام می‌بود ولی چون نیت آنها شر بود و به قصد اختلاف دائمی در این منطقه چنین تقسیم بندی را انجام دادند، امروز از طرفی شاهد اختلافات در درون جهان اسلام هستیم و از سوی دیگر رژیم غاصب اسرائیل چون خاری در پا و استخوانی در گلوی دنیای عرب و اسلام باقی مانده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به اینکه واژه وحدت یک واژه شرعی است، عنوان کرد: ایمان بدون وحدت اسلامی وجود ندارد. بین ما باید رحمت وجود داشته باشد.

ابوشریف در ادامه یادآورشد: امپراطوری انگلیس و فرانسه برای تجزیه فلسطین با هم متحد شدند تا این کشور را از بین ببرند. پس بنابراین اتحاد آنها بسیار بالاست و ماهم باید چنین اتحادی را حتی بیشتر از آنها داشته باشیم و در کنار اتحاد باید پروژه ها و طرح هایی را برای مقاومت در برابر دشمنان داشته باشیم. وقتی رژیم صهیونیستی و غرب بر این منطقه مستولی شدند همه رسانه‌ها را در اختیار گرفتند و ما باید با آنها مقابله کنیم.

وی افزود: ما باید همه را تشویق به مقابله با دسیسه های دشمنان و مقاومت کنیم. از طریق گرافیک، موسیقی و هر ایده هنری می توانیم با رژیم صهیونیستی مقابله کنیم. اکثر امت اسلامی با رژیم صهیونیستی مخالف هستند و حتی کسانی که‌ موافق هستند با این شرط که‌ حق دولت فلسطین ادا شود آنها را به رسمیت می شناسند و ما نیز از هر طریق در برابر این ظلم و دشمنی باید به پا خیزیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا