حمایت استاندار تهران از بخش خصوصی


حمایت استاندار تهران از بخش خصوصی

استاندار تهران گفت: هدف گذاری و برنامه ریزی برای توسعه استان باید مبتنی بر واقعیات و ظرفیت‌های موجود استان تهران باشد.

حمایت استاندار تهران از بخش خصوصیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، هشتادمین جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت به ریاست محسن منصوری استاندار تهران و با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار سابق تهران و سایر مسئولان در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.
محسن منصوری در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های استاندار سابق تهران اظهار داشت: مدیریت در نظام جمهوری اسلامی دو امدادی است و هرکسی که در نظام مسئولیتی داشته زحمت کشیده و رویکرد دولت سیزدهم در استان حرکت بر مبنای برنامه ریزی است و به تعبیری درصدد اختراع مجدد چرخ نیستیم.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات فراروی توسعه استان ادامه داد: اینکه در قانون برنامه ششم برای استان تهران چشم انداز رشد ۸ درصدی تدوین شده بیشتر آرمانی است و از واقعیات موجود استان فاصله دارد.
استاندار تهران عنوان کرد: چند سالی توفیق خدمت گذاری در مجموعه اقتصادی داشتم و از نزدیک با مقوله تولید و اشتغال آشنا هستم و در برخی مواقع شاهد بودم به دلیل تصمیمات اشتباه خانواده‌ای دچار آسیب‌های اقتصادی شدند.
منصوری سپس گفت: فرآیند رشد اقتصادی استان تهران با سایر استان‌های کشور متمایز است؛ چرا که در این استان به دلیل ارزش افزوده که در حوزه زمین با آن‌مواجه ایم و همچنین برخی تصمیمات نمی‌توان رشد ۸ درصدی را انتظار داشت.
وی در ادامه با بیان اینکه علی‌رغم همه تحریم‌های ظالمانه و شرایط موجود کرونایی در کشور که تولید و اشتغال را هدف قرار دادهاست، بن بستی در کشور وجود ندارد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری علاوه بر تاکید بر رفع مشکلات اقتصادی که در چند سال اخیر در شعار‌های سال معظم له به خوبی مشهود است، مسئله اصلی کشور را مقوله فرهنگ می‌دانند و تا مشکلات اقتصادی رفع نشود نمی‌توان انتظار داشت که مشکلات فرهنگی مرتفع شود.
استاندار تهران ادامه داد: در دوره‌ای که فرماندار یکی از شهرستان‌های استان تهران بودم از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی بهره گرفتم و با تشکیل تیم‌های ورزشی که در آسیا هم قهرمان شدند از یک سو بخشی از مشکلات فرهنگی آن شهرستان رفع شد و از سوی دیگر با تسهیل مشکلات سرمایه گذاران توانستیم روند سرمایه گذاری را تسریع کنیم.
رئیس شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در استان تهران در ادامه خواستار هدفمندی و عملیاتی شدن حداکثری مصوبات شورای گفتگو در استان شد و افزود: مجموعه استانداری تهران تمام قد در کنار بخش خصوصی قرار دارد و معتقدم که دولت باید دست از بنگاه‌داری بردارد و باید مدیریت را به مردم و به ویژه در حوزه تولید و صنعت به صاحبان صنایع سپرد.
منصوری افزود: شورای گفتگوی بخش خصوصی در استان تهران را کارشناسان ارشد تشکیل می‌دهند و هر زمان از شبانه روز که نیاز به جلسات و یا دستو‌ری باشد اینجانب آمادگی کامل دارم که به مشکلات این بخش ورود پیدا کنم.
وی در ادامه یکی از وظایف اصلی شورای گفتگو را مطالبه جدی حقوق صاحبان صنایع از دولت دانست و خاطرنشان کرد: دولت باید کمتر بنگاه داری کند و بیشتر به تسهیل گری و سیاست‌گذاری بپردازد و البته در سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ این اصل به خوبی مشهود و عین تاکیدات مقام معظم رهبری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران