اخلاص و وحدت به ارتقای فعالیت های قرآنی کمک می کند


اخلاص و وحدت به ارتقای فعالیت های قرآنی کمک می کند

سلیمی گفت: باور قرآنی و عمل به قرآن، اخلاص و کار کردن برای خدا، وحدت و اتحاد و همدلی سه شرط حفظ نعمت است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «عباس سلیمی» در دومین نشست مشترک اعضای هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با مدیران عامل اتحادیه‌های استان‌ها که امروز 5 آبان برگزار شد، با اشاره به تلاش های اتحادیه قرآنی گفت: جامعه قرآنی از فعالیت های شما عزیزان بیش از پیش انتظار دارد.

پیشکسوت قرآنی افزود: از دوست عزیزم جناب آقای حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی و جناب آقای قالیباف می‌خواهم که با همکاری بیشتر دولت و مجلس، به مؤسسات و فعالان قرآنی و اتحادیه‌ها بیشتر توجه کنند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: ایشان می‌فرماید: «دنیا یک بازار است که در جریان داد و ستد و معاملات آن گروهی سود می‌برند و برخی زیان و آسیب می‌بینند». خوشا به سعادت شما که باشکوه‌ترین راه را در این دنیا انتخاب کردید که آن راه قرآن و ولایت است.

سلیمی با اشاره به آیه 58 سوره مبارکه یونس، خاطرنشان کرد: این آیه نشان می دهد قرآن بالاترین ثروت و بزرگترین نعمت است و اگر شادمانی از سوی امت اسلامی است، باید به دلیل نزول قرآن، این کتاب زندگی و انسان‌سازی باشد.

وی در تفسیر دو واژه «فضل» و «رحمت» توضیح داد: قرآن، ولایت پیامبر اکرم(ص) و آل‌الله ذیل آن تعریف شده است. اصطلاحی نه چندان درست بین ما رایج است که می‌گوییم پیامبر اسلام، در حالی که پیامبر اسلام، فقط به امت اسلام محدود می‌شود، اما ایشان به دلیل «کَافَّةً لِلنَّاسِ»، پیامبر همه ادیان و بشریت است. پیامبر اکرم(ص) فرمود‌‌ند: «اگر به کسی نعمت قرآن عطا شود و او پیش خود گمان کند که به دیگری در این جهان، نعمتی بالاتر از قرآن عطا شده است، آنچه خداوند ناچیز و بی‌ارزش شمرده، بزرگ تلقی کرده است و آنچه خداوند بزرگ تلقی کرده، کوچک فرض کرده است».

سلیمی با اشاره به فرمایش حضرت نبی به امام علی (ع) مبنی بر اینکه «علی جان قرآن را بیاموز و به دیگران آموزش بده، زیرا در آموزش هر حرفی از این آموزه قرآنی، برای تو ۱۰ پاداش و حسنه منظور کرده است»، تصریح کرد: آموزش قرآن توفیقی است که در کنار ترویج قرآن عنایت شده است.

قاری بین المللی تاکید کرد: با به‌کارگیری سه شرط می‌توان این نعمت را حفظ کرد و ارتقا بخشید؛ باور قرآنی و عمل به قرآن، اخلاص و کار کردن برای خدا، وحدت و اتحاد و همدلی سه شرط حفظ این نعمت است.

عضو هیئت امنای سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: با قرآن‌باوری، الگوی عملی قرآن بودن، اخلاص، کار برای رضای خدا و همدلی برای ترویج فرهنگ قرآن در جامعه، نهادینه کردن رفتارهای قرآنی می توان در راستای حاکمیت سبک زندگی قرآنی قدم برداشت.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش