سامانه شبکه توزیع و عرضه محصولات قرآنی و عترتی راه اندازی می شود


سامانه شبکه توزیع و عرضه محصولات قرآنی و عترتی راه اندازی می شود

انجم شعاع با اشاره به دو تفاهم همکاری مهم اتحادیه قرآنی کشور، گفت: سامانه شبکه توزیع و عرضه محصولات قرآنی و عترتی تا پایان سال 1400 راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، « محمد انجم‌شعاع» امروز 5 آبان در دومین نشست مشترک اعضای هیئت‌مدیره و بازرسی اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی ـ مردمی استان‌ها که به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین به صورت غیرحضوری در فضای مجازی برگزار شد، گزارشی از عملکرد یک ساله اتحادیه ارائه کرد.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با اشاره به ثبت رسمی این اتحادیه در ۲۳ آذر ماه سال گذشته، افزود: ۱۶ جلسه هیئت‌مدیره اتحادیه کشوری با ۱۲۲ مصوبه برای هدایت بهتر امور قرآنی کشور تصویب شد.

وی با اشاره به مکاتبات انجام شده برای ثبت رسمی اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گفت: مکاتبه با مقام معظم رهبری مهم ترین این مکاتبات را تشکیل می دهد. مکاتباتی نیز با رئیس مجلس شورای اسلامی، فراکسیون قرآن و عترت و کمیسیون فرهنگی و کمیسیون اقتصادی در مجموعه قوه قانونگذاری و با دستگاه‌هایی چون سازمان دارالقرآن و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد.

انجم‌شعاع با اشاره به ابلاغ دو تفاهم نامه با سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه برای حل مشکل مکانی مؤسسات قرآنی، گفت: تلاش کردیم تا طی تفاهم‌نامه با اداره‌کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی بتوانیم از ظرفیت هیئات مذهبی برای مشکل مکانی مؤسسات استفاده کنیم.

وی با اشاره به اجرای ۲۰ درصدی تفاهم نامه توسط اتحادیه های استانی گفت: در تفاهم همکاری مرکز قرآنی و معاونت فرهنگی سازمان اوقاف از فضای بقاع متبرکه برای حضور مؤسسات و انجام کارهای قرآنی استفاده شد و قرار شد تا به مدت دو سال از ظرفیت ۲۰۰ بقعه متبرکه در این راستا استفاده شود که اتحادیه‌های استانی هنوز وارد تفاهم اجرایی نشده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه کشوری با اشاره به تفاهم نامه همکاری با ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم خاطرنشان کرد: در قالب این تفاهم نامه تربیت هزار و ۲۴۰ مربی در دستور کار قرار گرفته است و به جز 6 استان، سایر استان ها در این بخش عملکرد خوبی داشته اند.

انجم‌شعاع در ادامه از تفاهم‌نامه سه‌جانبه اتحادیه کشوری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: از جمله اقدامات عمومی انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت ایزایران بود که طی آن بهره‌مندی از تخفیف برخی فروشگاه‌ها وجود دارد. در این راستا ۱۲ استان پاسخ داده‌اند تا از خدمات تخفیف فروشگاهی بهره‌مند شوند و مجموعه‌های بزرگ چون راه‌آهن و کمیته امداد و برخی از دستگاه‌های مشابه از آن بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به در دستور کار بودن دو تفاهم‌نامه جدی گفت: راه‌اندازی دیجی‌آرا(سامانه شبکه توزیع و عرضه محصولات قرآنی و عترتی) مهم ترین این تفاهم نامه ها است که همه مؤسسات را در بر می‌گیرد و تا پایان سال ۱۴۰۰ به نتیجه می‌رسد و ثبت می‌شود.

انجم شعاع ادامه داد: تفاهم بعدی توجه به بیمه معلمان قرآن و خانه‌های قرآن زیر ۲۰ هزار نفر است و در نظر داریم بیمه فعالان قرآنی و مالیات را به صورت اساسی از طریق قوه تقنینی دنبال کنیم.

وی با اشاره به محل هزینه کرد 564 میلیون تومان اعتبار باقی مانده از اعتبارات سال 98شورای توسعه فرهنگ قرآنی، گفت: این مبلغ با نظر کمیته تخصیص اعتبارات و اعضای هیئت مدیره اتحادیه کشوری برای مؤسسات قرآنی دارای شعب حفظ محور هزینه شد و مجموعه مؤسسات جامعةالقرآن و بیت‌الاحزان و مهد قرآن مرکزی و مجموعه جوادالائمه(ع) از این اعتبار بهره‌مند شدند.

مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآنی با اشاره به بهره‌مندی استان‌ها از امتیاز وام رسالت خاطرنشان کرد: این امتیاز در اختیار استان‌ها قرار گرفت و به ۱۸ استان تا اول آبان‌ ۱۴۰۰ امتیاز وام تعلق گرفت، اما ۱۳ استان هنوز با مشکل افتتاح حساب یا تغییر و تحولات حقوقی ثبت نشده مواجه هستند که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک رفع شود.

وی با اشاره به انتخاب حجت‌الاسلام رضوانی به عنوان نماینده‌ای در اتحادیه کشوری برای پیگیری مشکل آب، برق و گاز مؤسسات قرآنی و بهره‌مندی از قانون معافیت قبوض و پیگیری بیمه فعالان قرآنی، گفت: مشکلی که بعدها گریبان مؤسسات را خواهد گرفت سهم ۲۳ درصد کارفرما از بیمه است که در نظر داریم با استفاده از یکی دو قانون به این موضوع بپردازیم و طی رایزنی با وزیر کار و تعاون این مشکل حل شود یا در مورد بیمه بتوانیم از طریق برگزاری جلساتی با سازمان تأمین اجتماعی و ابلاغ قانونی در این زمینه همکاری‌ کنیم.

«مرتضی طلایی» نیز در این جلسه با اشاره به انسجام و تعامل، هماهنگی و وفاق بین اعضای هیئت‌مدیره، گفت: اکثر اعضای هیئت‌مدیره پیگیر مسائل مرتبط با استان‌ها هستند و امیدواریم که در دولت جدید شاهد رویکرد نوین در توجه به امر قرآن و جامعه قرآنی باشیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری گفت: به رغم گذشت یک سال از فعالیت اتحادیه قرآنی هنوز اعتباری از جایی دریافت نکرده‌ایم و اعتبارات فعلی از محل اعتبارات در اختیار دو اتحادیه قبلی است که در حال حاضر هر دو اتحادیه، فرایند تسویه را طی می کنند.

سخنران «عباس سلیمی» پیشکسوت قرآنی، برگزاری کارگاه اصول و فنون مدیریت با تدریس وحید ناصحی‌فر، نویسنده کتاب مدیریت چریکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، مدیریت بازاریابی، مهارت‌های مدیریت حرفه‌ای رفتار و تحول سازمانی و همچنین دوره کار گروهی و تیم‌سازی با تدریس محمودزاده از دیگر بخش های این برنامه بود.

گفتنی است، مطالباتی نظیر پیگیری بیمه فعالان قرآنی و اجرای آن، راه‌اندازی صندوق مستقل بیمه و خدمات فعالان قرآنی درون اتحادیه، مشکلات ثبت‌نام در سامانه حمد و حل مشکل مالیات مؤسسات در نشست مشترک اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با مدیران عامل اتحادیه‌های استان‌ها مطرح شد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد