هر استان یک شهر قرآنی داشته باشد/ منابع پایدار در تداوم فعالیت موسسات قرآنی موثر است


هر استان یک شهر قرآنی داشته باشد/ منابع پایدار در تداوم فعالیت موسسات قرآنی موثر است

حسینی با بیان اینکه دولت باید به مدیران موسسات قرآنی به اندازه ای کمک کند که وابسته نشوند،گفت: موسسات قرآنی با منابع پایدار می توانند فعالیت مستمری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «سیدمحمد حسینی» امروز 5 آبان در دومین نشست مشترک اعضای هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی- مردمی استان‌ها گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، تعاملات خوبی با موسسات و تشکل های قرآن و عترت داشتیم و معاونت قرآنی وزارت ارشاد در دولت دهم شکل گرفت.

معاون امور مجلس رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد تا در دولت سیزدهم نیز توجه ویژه ای به فعالیت‌های قرآنی و مؤسسات قرآنی شود و منویات مقام معظم رهبری در عرصه حفظ و قرائت و اساتید قرآن محقق شود.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و قرار گرفتن کشور در جنگ اقتصادی، گفت: به رغم همه مشکلات، فرهنگ و قرآن باید در اولویت باشد.

حسینی با تاکید بر نقش مؤسسات قرآنی سراسر کشور در انس نسل جوان با قرآن، خاطرنشان کرد: نسل جوان اگر با قرآن آشنا شوند و با معارف قرآنی مؤانست پیدا کنند، بسیاری از معضلات و رفتاری‌های نابهنجار جامعه کاهش پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر تداوم در تلاوت و قرائت قرآن، تفسیر، ترجمه قرآن و عمل به آیات آن و با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «مسئولان کمتر با قرآن انس دارند و حال آنکه در کشورهای عربی و اسلامی در میان سخنانشان، دائماً به آیات قرآنی استناد می‌کنند و به آن اشراف و احاطه دارند» تصریح کرد: این امر باید از مسئولان آغاز شود و دست اندرکاران نظام باید الگوی عمل به دستورات قرآنی باشند.

حسینی با بیان اینکه دولت باید به مدیران موسسات قرآنی به اندازه ای کمک کند که وابسته نشوند، گفت: موسسات قرآنی باید منابع پایداری برای مراکز خود داشته باشند تا بتوانند فعالیت مستمری داشته باشند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد با کاهش ابتلا به کرونا، محافل و مجالس قرآنی، رونق یابد، افزود: مؤسسات قرآنی با اتحاد و همدلی دست به دست هم داده اند و این زیبنده جامعه قرآنی است و اگر باهم رقابتی دارند، رقابتی سالم در جهت ارتقا بخشیدن به فعالیت‌ها است.

حسینی با اشاره به فلسفه راه‌اندازی و تشکیل معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی، ترغیب افراد به فراگیری قرآن، بهره گیری از ابزارها، قریحه و استعدادهای هنرمندان با استفاده از مضامین قرآنی در زمینه نمایش مذهبی و دینی، سرودن شعر از اهداف راه اندازی این معاونت بود.

وی با اشاره به سفر به شهر قرآنی استهبان در شیراز، گفت: این شهر به دلیل فعالیت‌های قرآنی متعدد به شهر قرآنی معروف است و چه خوب است در هر استان یک شهر قرآنی داشته باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: حتماً جمع‌بندی مطالبات شما را به رئیس دولت سیزدهم منتقل می‌کنم و ایشان نیز تأکید کرده‌اند که در هر جمعی که حضور پیدا می‌کنید، به ویژه در جمع نیروهای انقلابی و ولایی، سلام گرم و صمیمی ایشان را ابلاغ کنیم.

گفتنی است به دلیل همزمانی برگزاری برنامه ای در آستان مقدس شیخ صدوق(ره)، معاون پارلمانی رئیس جمهور به صورت آنلاین در ومین نشست مشترک اعضای هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی- مردمی استان‌ها شرکت کرد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا