800 هزار نفر به عنوان اعضای انجمن اولیا و مربیان در کشور با مدارس همکاری دارند


800 هزار نفر به عنوان اعضای انجمن اولیا و مربیان در کشور با مدارس همکاری دارند

عباس پور با بیان اینکه قریب به 800 هزار نفر به عنوان اعضای انجمن اولیا در مدارس کشور مشغول خدمت هستند، گفت: چهار هزار نفر از این اعضا در شورای مرکزی مناطق و استان ها فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «نورعلی عباس پور» امروز (چهارشنبه 5 آبان) در آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره فرهنگی هنری ـ«پیام مهر» و افتتاحیه اتاق گفتگو در دبستان دخترانه شاهد «لاله ها» آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز گفت: باید بستری برای شنیده شدن مطالبات خانواده ها فراهم شود و تمرکز مطالبات از محور اقتصادی باید به سمت حوزه های تربیتی سوق داده شود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش های نامناسب پنهان و نرم موجب سخت تر شدن رسالت آموزش و پرورش شده است و مدرسه با توان فعلی شاید نتواند به تنهایی این تکالیف تربیتی را به جا آورد.

عباس پور با بیان اینکه قریب به ۸۰۰ هزار نفر به عنوان اعضای انجمن اولیا در مدارس کشور مشغول خدمت هستند، گفت: چهار هزار نفر از این اعضا در شورای مرکزی مناطق و استان ها فعالیت می کنند.

وی گفت: باید فعالیت های انجمن اولیا را فراتر از مدارس و آموزش و پرورش پیش ببریم و آنان را در بسیاری از مسایل و موضوعات اجتماعی دخیل کنیم.

عباس پور با بیان اینکه همه اسناد مدرسه باید به امضای اعضای انجمن برسد، گفت: در فارس انجمن های اولیا به عنوان رکن اساسی تصمیم گیری مدارس در خصوص بازگشایی پذیرفته شده اند و در این خصوص توجه ویژه ای به نقش اعضای انجمن شده است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اعضای انجمن دارای ظرفیت بی نظیری هستند، گفت: به مسایل امروز نمیتواند با روش های سنتی پاسخ داد از این رو باید تفکر و شیوه ی حل مساله اعضای انجمن نیز به روز و کارامد باشد.

عباس پور گفت: وظایف اعضای انجمن از 15 شرح وظیفه به 26 شرح وظیفه افزایش پیدا کرده است و این نشان از اهمیت و جایگاه ویژه اعضای انجمن در تصمیم گیری های تربیتی است.

وی افزود: در عناصر برنامه ریزی درسی خانواده به عنوان یکی از عناصر و ارکان اصلی آموزش و پرورش دیده شده و سازو کارهای قانونی در این رابطه به خوبی فراهم شده است و اگر مدارس برنامه ای برای خانواده ها نداشته باشد و نسبت به پیشنهادات و انتقادات آنان بی توجه باشد یقینا در امر آموزش و پرورش موفق نخواهد بود.

وی گفت: اساسنامه جدیدی برای انجمن اولیا و مربیان آماده شده است و اگر این اساسنامه در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب برسد جایگاه انجمن اولیا را قدرتمندتر خواهد کرد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت:مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله یعنی اینکه مدارس باید بتوانند آثار تربیتی خوبی از خود بر محیط پیرامون برجا بگذارند.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت