مدیران برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ آستین همت را بالا بزنند


مدیران برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ آستین همت را بالا بزنند

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه برای تامین اعتبار بازسازی مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ جای نگرانی وجود ندارد، گفت: مدیران استانی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده آستین همت را بالا بزنند.

اقبال عباسی پنجم آبان‌ماه در جلسه مدیریت بحران شهرستان کوهرنگ با اشاره به اینکه زلزله ۵.۷ ریشتری در شهرستان کوهرنگ، حدود ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های کشاورزی، زیرساخت‌ها و منازل مسکونی وارد کرده است، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان از خسارت‌های وارده قطعی شده است و یکشنبه در هیات دولت مصوب خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه برای تامین اعتبار بازسازی مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ جای نگرانی وجود ندارد، گفت: مدیران استانی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده در کوهرنگ آستین همت را بالا بزنند.

وی تصریح کرد: تمامی امکانات در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعم از ماشین‌آلات و نیروی انسانی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده به‌کار گرفته شود، خوشبختانه اعتبارات بلاعوض و تسهیلات خوبی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده در نظر گرفته شده است.

عباسی با اشاره به ظرفیت گروه‌های جهادی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده، خاطرنشان کرد: این گروه‌ها می‌توانند در بحث ساخت و ساز مدارس و منازل مسکونی وارد عمل شوند تا بازسازی مناطق زلزله‌زده تسریع شود.

۹۰ درصد منازل مسکونی واقع در مناطق زلزله‌زده قابل سکونت نیستند

در ادامه جلسه قدرت‌الله حمزه- نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: یکی از مطالبات اصلی برای خدمات‌رسانی در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ اجرای عدالت است.

وی با تاکید بر اینکه در خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان باید جلوی موازی‌کاری دستگاه‌های اجرایی بگیریم، گفت: حدود ۹۰ درصد منازل مسکونی واقع در مناطق زلزله‌زده قابل سکونت نیستند، حتی اگر زلزله نیز رخ نمی‌داد باید مقاوم‌سازی این منازل در اولویت دولت قرار می‌گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس