افزایش بیشتر از 110 درصدی قیمت رمزارز شیبا اینو در یک هفته گذشته؛ بخریم یا نه؟


افزایش بیشتر از 110 درصدی قیمت رمزارز شیبا اینو در یک هفته گذشته؛ بخریم یا نه؟

دوج کوین برای اولین بار از یک شوخی مجازی شروع و بعد از گذشت مدتی به یکی از داغ‌ترین ارزهای دیجیتال بازار تبدیل شد. حال نوبت به میم کوین Shiba inu رسیده تا راه دوج کوین را ادامه دهد. این رمزارز علی‌رغم ارزش زیر یک سنت، امروز توانست به قیمت تاریخی 0.000068 دست پیدا کرده و به ارزش کلی 27 میلیارد دلار برسد.

دوج کوین برای اولین بار از یک شوخی مجازی شروع و بعد از گذشت مدتی به یکی از داغ‌ترین ارزهای دیجیتال بازار تبدیل شد. حال نوبت به میم کوین Shiba inu رسیده تا راه دوج کوین را ادامه دهد. این رمزارز علی‌رغم ارزش زیر یک سنت، امروز توانست به قیمت تاریخی 0.000068 دست پیدا کرده و به ارزش کلی 27 میلیارد دلار برسد.

طرفداران این ارز دیجیتال، آن را «قاتل دوج کوین» صدا می‌زنند و امیدوارند که شیبا اینو بتواند روند رو به رشد خود را ادامه داده و جایگاه دوج کوین به عنوان دهمین ارز دیجیتال ارزشمند و با ارزش‌ترین میم کوین جهان را تصاحب نماید. هر دوج کوین در حال حاضر با قیمت 0.245240 به فروش می‌رسد و ارزش کل بازاری آن نیز 31.864 میلیارد دلار گزارش شده است.

شیبا اینو در هفته اخیر بیشتر از 110 درصد رشد داشته و این موضوع باعث امیدواری بسیاری به آینده آن شده است. رمزارز شیبا نیز همچون دوج کوین از یک سگ به عنوان نماد خود استفاده کرده و مانند این ارز دیجیتال، باعث یک شبه پولدار شدن افراد زیادی شده است. همین امر موجب شده تا عده زیادی به سرمایه‌گذاری روی شیبا علاقه نشان دهند.

در ادامه این مطلب به بیان ریسک‌ها و فرصت‌های نهفته‌ای که میم کوین شیبا اینو در اختیار ما می‌گذارد خواهیم پرداخت تا علاقه مندان ورود به بازار رمزارز، با دقت و تفکر بیشتری تصمیم بگیرند.

افزایش بیشتر از 110 درصدی قیمت رمزارز شیبا اینو در یک هفته گذشته؛ بخریم یا نه؟

رمزارز Shiba inu چیست و از کجا آمده؟

ارز دیجیتال شیبا در تابستان سال گذشته میلادی توسط یک فرد شبه ناشناس که خود را ریوشی معرفی کرده، ساخته شد. این رمزارز روی بلاک‌چین اتریوم ساخنه شده که در عقیده بسیاری از کارشناسان دنیای ارز دیجیتال، امنیت بالا و مقبولیت خوبی پیدا کرده است.

با این حال، آسان‌ بودن پیش از حد شروع یک پروژه رمزارز روی بلاک‌چین اتریوم می‌تواند بدون وارد کردن هزینه بالا به سازندگان، یک رمزارز به درستی توسعه نیافته را وارد بازار کند. ریوشی می‌گوید به طور کلی حدود 1 کوادریلیون ( 10 به توان 24) عدد شیبا اینو وجود دارد که نصف آن‌ها برای ویتالیک بوترین، خالق اتریوم فرستاده شده و بقیه آن در صرافی DeFi و غیرمتمرکز Uniswap نگهداری می‌شود.

گفته می‌شود ویتالیک بوترین بیشتر موجودی شیبای خود را فروخته و به بنیادهای نیکوکاری هدیه کرده است. او در ابتدای سال جاری میلادی برای مبارزه با کویید، 1 میلیارد دلار شیبا اینو به یک خیریه هندی اهدا کرد.

ریسک‌ها و خطرات خرید شیبا اینو

باید به این نکته توجه داشته باشید که آلت کوین‌هایی مانند شیبا به طور خاص حول یک جامعه محدود از خریداران و فروشندگان تشکیل شده‌اند و رشد آن‌ها به رشد تعداد افراد و سرمایه حاضر در این جامعه بستگی دارد.

کارشناسان می‌گویند برای خرید و سرمایه‌گذاری بلند مدت روی هر گونه ارز دیجیتال، به این نکته دقت کنید که آیا آن‌ها به خودی خود ارزشی ذاتی ایجاد می‌کنند یا خیر.

کارشناسان به همین دلیل اعتقاد دارند که هرگونه سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز، می‌تواند در دراز یا کوتاه مدت به از دست رفتن آن سرمایه منجر شود. به همین دلیل توصیه شده است که اگر جداً می‌خواهید به این بازار نوظهور وارد شوید، اطمینان حاصل نمایید که حجم سرمایه‌گذاری تنها بخش کوچکی از دارایی شما باشد تا در صورت از دست دادن آن، هیچ‌گونه خللی در زندگی شما ایجاد نشود.

این توصیه را به خصوص در مورد رمزارزهایی به غیر از بیت کوین جدی بگیرید و در هنگام سرمایه‌گذاری روی آن‌ها، حتی درصد بسیار کمتری از دارایی خود را اختصاص دهید. بیت کوین در سال 2009 میلادی نه برای کسب سود، بلکه برای راه‌اندازی یک سیستم مالی نظیر به نظیر غیر متمرکز، با بلاک‌چینی مطمئن و اکوسیستمی کارا آغاز به کار کرد.

بیت کوین علاوه بر این، عرضه محدودی دارد و به همین دلیل، صرف در اختیار داشتن آن می‌توان در طولانی مدت و با هر چه کمیاب‌تر شدن، باعث ایجاد ارزش شود. همچنین تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته، باعث شده تا بیت کوین در برخی کشورها به عنوان یک ارز رسمی نیز شناخته شود.

بر خلاف بیت کوین، بیشتر آلت کوین‌ها از خصوصیات بالا بی‌بهره بوده و به جز داشتن یک جامعه حول خود، هیچ‌گونه سودمندی دیگری در فضای اقتصادی جهان درست نمی‌کنند. با این حال طرفداران شیبا اینو اعتقاد دارند که اکوسیستم این رمزارز می‌تواند برای قراردادهای مالی هوشمند روی NFTها مفید باشد.

کارشناسان می‌گویند برای خرید و سرمایه‌گذاری بلند مدت روی هر گونه ارز دیجیتال، به این نکته دقت کنید که آیا آن‌ها به خودی خود ارزشی ذاتی ایجاد می‌کنند یا خیر. در حال حاضر تعدادی از رمزارزها نقل و انتقالات مالی را سریع‌تر و بهینه‌تر کرده‌اند و تنها داشتن برخی از آن‌ها نیز برای شما اجازه استفاده از پروتکل‌های نوشته شده مبتنی بر بلاک‌چین را صادر می‌نماید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد