70 گروه جهادی در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ چهارمحال و بختیاری فعال شد


70 گروه جهادی در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ چهارمحال و بختیاری فعال شد

شهرکرد-ایرنا- مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای وقوع زمین‌لرزه اخیر در شهرستان کوهرنگ 70 گروه جهادی در مناطق زلزله‌زده فعال شدند.

سرهنگ پاسدار هوشنگ فولادی روز چهارشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری در محل فرمانداری کوهرنگ تاکید کرد: در این راستا قرارگاه جهادی به ریاست استاندار و دبیری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) استان تشکیل و فعال شد.
وی افزود: سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری آمادگی خود را برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرده است.
فولادی تصریح کرد: افرادی که تقاضا دارند تا سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) بازسازی واحدهای مسکونی امان را انجام دهد باید تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه بین بسیج سازندگی سپاه پاسداران، بانک عامل و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد کنند.
وی یادآور شد: سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) برای آبرسانی به طرح‌های کشاورزی و تامین آب آشامیدنی کمک می‌کند.
به گزارش ایرنا، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهرماه امسال مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.
این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و اگر چه خسارت جانی در پی نداشت اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به این استان وارد کرد.
پس از آن نیز ۶۵ پس‌لرزه شهرستان کوهرنگ را لرزاند که بزرگی چهار مورد آن بیش از چهار ریشتر بود وخسارت‌های زلزله اصلی ۵.۷ ریشتری را تشدید کرد.
پنج هزار و ۶۷۰ نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان این استان از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد متاثر شدند که در همین راستا تعدادی از خانه به طور کامل آوار و برای اسکان موقت ۲۰۰ خانوار چادر و بسته‌های امدادی نظیر وسایل گرمایشی، مواد غذایی و سایر مایحتاج ضروری زندگی از سوی هلال احمر استان توزیع شده است.
چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا