کمک‌های دولتی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ به نیازمندان واقعی اختصاص یابد


کمک‌های دولتی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ به نیازمندان واقعی اختصاص یابد

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: کمک‌ها و اعتبارات دولتی ویژه مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ در اختیار نیازمندان و آسیب‌دیدگان واقعی قرار گیرد.

قدرت‌الله حمزه روز چهارشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری با حضور معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران ایران در فرمانداری کوهرنگ تاکید کرد: مسوولان دستگاه‌های اجرایی متولی در سطح ملی، استانی و شهرستانی تلاش کنند اعتبارات و کمک‌های دولتی به نیازمندان واقعی آسیب‌دیده در این حادثه اختصاص یابد.
وی افزود: مسوولان مربوطه همچنین با نظارت قوی و ارتقای سطح خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان، از بروز سوءاستفاده‌های احتمالی در این بخش جلوگیری کنند.
حمزه تصریح کرد: مسوولان دستگاه‌های اجرایی متولی پرهیز از موازی‌کاری و تسریع و بهبود در روند وضعیت خدمات‌رسانی به مناطق زلزله‌زده را در دستور کار خود قرار دهند.
وی یادآور شد: مردم شهرها، روستاها و عشایر بخش بازفت شهرستان کوهرنگ حتی قبل از بروز این زلزله نیز مستحق تخصیص اعتبارات و کمک‌های دولتی بوده‌اند.
به گزارش ایرنا، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهرماه امسال مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.
این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و اگر چه خسارت جانی در پی نداشت اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به این استان وارد کرد.
پس از آن نیز ۶۵ پس‌لرزه شهرستان کوهرنگ را لرزاند که بزرگی چهار مورد آن بیش از چهار ریشتر بود وخسارت‌های زلزله اصلی ۵.۷ ریشتری را تشدید کرد.
پنج هزار و ۶۷۰ نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان این استان از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد متاثر شدند که در همین راستا تعدادی از خانه به طور کامل آوار و برای اسکان موقت ۲۰۰ خانوار چادر و بسته‌های امدادی نظیر وسایل گرمایشی، مواد غذایی و سایر مایحتاج ضروری زندگی از سوی هلال احمر استان تویع شده است.
چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...