بازسازی 80 واحد مسکونی تخریبی شهرستان کوهرنگ در اولویت است


بازسازی 80 واحد مسکونی تخریبی شهرستان کوهرنگ در اولویت است

شهرکرد- ایرنا- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تقسیم‌بندی واحدهای مسکونی زلزله‌زده به تیپ یک و 2 گفت: در مرحله نخست 80 واحد مسکونی تخریب شده در قالب «تیپ یک» وارد مرحله بازسازی شده است.

فرشید ریاحی سامانی روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان کوهرنگ که با حضور معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران برگزار شد، افزود: پس از وقوع زلزله ۵.۷ ریشتر شهرستان، آسیب‌شناسی واحدهای حادثه‌دیده و آواربرداری و بازسازی خانه‌های مسکونی در دستور کار قرار گرفت.

با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران در ۲ بخش بازفت و مرکزی شهرستان کوهرنگ، تصریح کرد: تیم‌های فنی و مهندسی برای طراحی واحدهای مسکونی در منطقه حضور دارند و نقشه‌های طراحی شده را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

وی با اشاره به تفکیک خانه‌های روستایی حادثه‌دیده به تیپ یک و ۲، اظهار داشت: تیپ یک در اولویت آواربرداری و احداث است و سکونت در آن به هیچ عنوان امکانپذیر نیست از همین رو تلاش می‌شود ۸۰ واحد مسکونی تیپ یک تا قبل از بارش‌های فصل زمستان بازسازی و در اختیار مردم قرار داده شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: همچنین با دهیارها هماهنگی شده است تا مردم مراجعه حضوری به مرکز شهرستان و استان نداشته باشند.

ریاحی سامانی، تشکیل باجه‌های بانکی در منطقه را از ضروریات دانست و گفت: پیشنهاد می‌شود بانک‌های عامل نمایندگان خود را به منطقه بفرستند تا در کار مردم تسهیل شود.

امدادرسانی به یک هزار و ۴۵۰ خانوار کوهرنگی

مدیرکل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: امدادگران این نهاد در قالب ۲۱ تیم از روز نخست وقوع زلزله در این منطقه حضور داشته و به مردم امدادرسانی و خدمات‌رسانی می‌کنند.

ایرج کیانی افزود: در زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد پنج نفر مصدوم شدند که تمامی هزینه‌های درمان این مصدومان را جمعیت هلااحمر تقبل کرد.

وی تصریح کرد: تاکنون برای یک هزار و ۴۵۰ خانوار شهرستان کوهرنگ اقلام زیستی از جمله چادر، پتو، موکت و اقلام غذایی توزیع شده است.

۲۰۰ خانوار شهرستان کوهرنگ همچنان در اسکان اضطراری

فرماندار شهرستان کوهرنگ نیز به اسکان اضطراری ۲۰۰ خانوار این شهرستان در پی وقوع زلزله ۵.۷ ریشتر چلگرد اشاره کرد و گفت: تمام تلاش به کار گرفته شده تا بتوان واحدهای تخریب شده را قبل از فصل زمستان بازسازی کرد.

مرتضی زمانپور افزود: زلزله اخیر اگر چه ریشتر بالایی داشت اما به سبب اینکه در عمق در ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و از سوی دیگر منطقه کوهستانی بود و بسیاری از عشایر برون کوچ بودند و به استان خوزستان کوچ کرده بود خسارت‌ جانی در پی نداشت.

وی تصریح کرد: زلزله به ۲۲۳ روستا و سه شهر شهرستان خسارت وارد کرده است که علاوه‌بر تخریب خانه‌ها باعث ناپدید شدن و جایجایی چشمه‌ها شده است.

به گزارش ایرنا، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهر امسال مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و اگر چه خسارت جانی در پی نداشت اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به این استان وارد کرد.

پس از آن نیز ۶۵ پس‌لرزه شهرستان کوهرنگ را لرزاند که بزرگی چهار مورد آن بیش از چهار ریشتر بود وخسارت‌های زلزله اصلی ۵.۷ ریشتری را تشدید کرد.

پنج هزار و ۶۷۰ نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان این استان از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد متاثر شدند که در همین راستا تعدادی از خانه به طور کامل آوار و برای اسکان موقت ۲۰۰ خانوار چادر و بسته‌های امدادی نظیر وسایل گرمایشی، مواد غذایی و سایر مایحتاج ضروری زندگی از سوی هلال احمر استان تویع شده است.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...