تماشا کنید: باگی که به پنهان‌شدن آیتم‌های نوار منو در پشت ناچ مک‌‌بوک پرو 2021 منجر می‌شود


تماشا کنید: باگی که به پنهان‌شدن آیتم‌های نوار منو در پشت ناچ مک‌‌بوک پرو 2021 منجر می‌شود

ویدئو منتشرشده در توییتر نشان می‌دهد که باگی نرم‌افزاری در مک‌اواس سبب می‌شود که آیکون‌ها و گزینه‌های نوار منو در زیر ناچ پنهان شوند و نشانگر ماوس نیز به‌درستی کار نکند.

یکی از تغییرات بحث‌برانگیز زبان طراحی گوشی‌های آیفون در سال‌های اخیر قطعا به استفاده از ناچ یا بریدگی زمختی مربوط می‌شود که درحقیقت اپل از سال ۲۰۱۷ و هم‌زمان با رونمایی آیفون X از آن برای پنهان‌کردن آرایه فیس آی‌دی بهره می‌ببرد. با وجود نارضایتی و خواسته بسیاری از کاربران برای حذف ناچ از گوشی‌های آیفون، کوپرتینویی‌ها اکنون ناچ را به مدل‌های جدید مک‌بوک پرو آورده‌اند و به‌نظر می‌رسد که قصد دارند استفاده از آن را در سایر کامپیوترهای مک نیز گسترش دهند.

در سیستم‌عامل‌ مک‌اواس نوار منو در قسمت فوقانی نمایشگر تعبیه شده است و استفاده از ناچ می‌تواند‌ کارکرد درست این بخش را مختل کند؛ بنابراین، اپل و توسعه‌دهندگان باید برنامه‌هایشان را با طراحی جدید نوار منو مبتنی‌بر ناچ بهینه کنند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که همچنان مک‌اواس مانتری و بسیاری از برنامه‌ها مطابق با ناچ هماهنگ نشده‌اند. دراین‌میان، کوین نلسون، مالک کانال یوتیوبی Snazzy Labs، چند ویدئو در توییتر به‌اشتراک گذاشته که برخی از باگ‌های نرم‌افزاری را برجسته کرده است.

نخستین ویدئو با عنوان «چه کسی این را طراحی کرده است؟!» نشان می‌دهد که مک‌اواس هنگام اجرای برنامه‌ای با آیتم‌های زیاد، گزینه‌ها را در سمت راست و چپ ناچ به‌درستی قرار می‌دهد؛ اما مشکل این است که نشانگر ماوس به‌درستی کار نمی‌کند. برای مثال، اگر یکی از این برنامه‌ها را باز و اجرا کنید، نمی‌توانید نشانگر ماوس را در پشت بریدگی حرکت دهید. اگر به‌سمت راست حرکت کنید، نشانگر از روی شکاف می‌پرد و اگر بخواهید به‌سمت بریدگی حرکت کنید، نشانگر فقط به آن برخورد می‌کند.

بااین‌حال، اگر اپ Finder باز باشد، کمی اوضاع فرق می‌کند؛ چراکه نشانگر را می‌توان در داخل شکاف گم یا پنهان کرد. نلسون می‌گوید برنامه‌هایی با منوهای زیاد فضای آیکون‌های استاتوس‌بار را محدود می‌کنند. درواقع، این رفتاری طبیعی است که در مک‌های بدون ناچ نیز دیده می‌شود. البته ازآنجاکه ناچ به‌خودی‌خود فضایی اشغال می‌کند، اختصاص فضای کمتر به آیکون‌های استاتوس‌بار بیشتر به‌چشم می‌آید.

سرانجام، دومین ویدئو باگی جدی را نشان می‌دهد. هنگامی که آیتم‌های استاتوس‌بار را گسترش می‌دهید، آن‌ها می‌توانند کامل یا تا حدی در پشت ناچ پنهان شوند. نلسون این باگ را با نرم‌افزار iStat نشان می‌دهد؛ اما این احتمال وجود دارد که برنامه‌های دیگری نیز مشکل را داشته باشند.

هنوز مشخص نیست که اپل چگونه این باگ‌ها را برطرف خواهد کرد. خوشبختانه این مشکلات بسیار نادر خواهند بود و به‌احتمال زیاد فقط در برنامه‌های دارای آیتم‌های منو یا استاتوس زیاد ظاهر می‌شوند. باوجوداین، به‌طورکلی عجیب است که اپل این باگ را پیش از انتشار مک‌اواس مانتری یا مک‌‌بوک پرو ۲۰۲۱ برطرف نکرده است. به‌هر‌حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل چه تصمیمی در‌قبال برطرف‌کردن این باگ‌ها اتخاذ خواهد کرد.

تماشا کنید: باگی که به پنهان‌شدن آیتم‌های نوار منو در پشت ناچ مک‌‌بوک پرو 2021 منجر می‌شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403