مشخصات دقیق دوربین‌های گلکسی S22 اولترا سامسونگ اعلام شد


مشخصات دقیق دوربین‌های گلکسی S22 اولترا سامسونگ اعلام شد

اگرچه طراحی پنل پشتی اسمارت‌فون گلکسی S22 اولترا (https://itresan.com/tag/%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-S22-%D8%A7%D9%88%D9%84%D8%AA%D8%B1%D8%A7/) شرکت سامسونگ (https://itresan.com/tag/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF/) هنوز به‌طور دقیق روشن نیست؛ اما الگوی الهام گرفته شده از اسمارت‌فون‌ ال‌جی که طی ماه گذشته منتشر شد؛ تا حدود زیادی در...

اگرچه طراحی پنل پشتی اسمارت‌فون گلکسی S22 اولترا شرکت سامسونگ هنوز به‌طور دقیق روشن نیست؛ اما الگوی الهام گرفته شده از اسمارت‌فون‌ ال‌جی که طی ماه گذشته منتشر شد؛ تا حدود زیادی در کانون توجه قرار گرفت. اکنون نیز مشخصات دقیق دوربین‌ها در اسمارت‌فون پرچم‌دار آینده سامسونگ اعلام شده است.

این جزئیات توسط یک خبرچین قابل‌ اعتماد با نام Ice Universe منتشر شده و وی در آخرین پیش‌بینی توئیتری خود، صحت این اطلاعات را با دقت 100 درصدی تضمین نموده است. موضوع عجیب اینکه اطلاعات اخیرا لو رفته با شایعات پیش‌تر مطرح شده توسط منابع مختلف حول این موضوع (که Ice Universe با اطمینان آن‌ها را نادرست می‌داند) مطابقت ندارند. طبیعتا تنها گذر زمان نشان خواهد داد که آیا این اطلاعات 100 درصد صحیح هستند یا خیر. بنابراین در حال حاضر صرفا با گمانه‌زنی‌ها پیرامون هندستی سروکار داریم که معرفی آن حداقل تا 3 ماه آینده امری بعید به‌نظر می‌رسد.

استفاده از 2 سنسور کاملا جدید و دوربین اصلی ارتقایافته

پس از به‌کارگیری سنسور تصویربرداری قدرتمند 108 مگاپیکسلی موسوم به ISOCELL HM1 در اسمارت‌فون‌های گلکسی S20 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا طی سال 2020 و خودداری سامسونگ از به‌کارگیری نام ISOCELL HM2، غول کره‌ای اجرای اعمال اصلی عکاسی در اسمارت‌فون گلکسی S21 اولترا را به سنسور 108 مگاپیکسلی ISOCELL HM3 محول نمود. اکنون به‌نظر می‌رسد که سامسونگ در اوایل سال 2022 نیز کماکان از سنسور HM3 استفاده خواهد کرد.

این موضوع احتمالا اقدامی عجیب و نه‌چندان خلاقانه از سوی بزرگترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان به‌نظر می‌رسد؛ اما این پدیده بدان معنا نیست که اسمارت‌فون‌های گلکسی S22 اولترا و گلکسی S21 اولترا به لحاظ قابلیت‌های کلی دوربین با یکدیگر یکسان خواهند بود.

مشخصات دقیق دوربین‌های گلکسی S22 اولترا سامسونگ اعلام شد

رندرهای گلکسی S22 اولترا که توسط فردی با نام مستعار Technizo Concept طراحی شده است

بر اساس پیش‌بینی‌ها گلکسی S22 اولترا 5G از ورژن ارتقایافته سنسور ISOCELL HM3 با مشخصاتی آشنا نظیر رزولوشن 108 مگاپیکسلی، اندازه 1/1.33 اینچی، پیکسل‌های 0.8 میکرونی و گشودگی دیافراگم f/1.8 بهره خواهد برد. پس از عرضه 2 نسل مختلف سنسور و عدم تکامل ایده‌آل آن‌ها، اصلاح عملکرد مدل سال گذشته احتمالا اقدامی منطقی به‌شمار خواهد رفت. اگرچه بی‌تردید برای روشن شدن ماهیت اصلاحات اعمال شده کماکان بایستی منتظر بمانیم.

بی‌تردید برای سایر دوربین‌های مورد استفاده در قسمت پشتی گوشی فضای رشد و پیشرفت بیش‌تری وجود دارد. بنابراین شنیدن این خبر که گلکسی S22 اولترا احتمالا از 2 سنسور 10 مگاپیکسلی جدید ساخت شرکت سونی با اندازه‌ مشابه 1/3.52 اینچی استفاده خواهد کرد؛ ابدا مایه تعجب نخواهد بود.

لنز تله‌فوتو پریسکوپی احتمالا دارای زوم اپتیکال 10 برابری و گشودگی دیافراگم F/4.9 خواهد بود؛ در حالی‌که دوربین تله‌فوتو دیگر دارای بزرگنمایی 3 برابری و گشودگی دیافراگم F/2.4 است. ماژول فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی با سنسور 1/2.55 اینچی سونی و گشودگی دیافراگم F/2.2 آخرین مولفه سیستم پیشرفته دوربین چهارگانه را تشکیل می‌دهد. تمامی این امکانات به گلکسی S22 اولترا کمک می‌کنند تا عنوان برترین اسمارت‌فون دوربین‌دار قابل خریداری در جهان را به خود اختصاص دهد.

مشخصات دوربین در اسمارت‌فون‌های گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس

اگرچه در آخرین توئیت‌های منتشر شده توسط Ice Universe به اسامی 2 عضو کوچکتر خانواده گلکسی S22 5G هیچ اشاره‌ای نشده است؛ اما مشخصات این هندست‌ها چندان مبهم نیست. به‌عنوان مثال بیش از یک ماه قبل شایعه شد که مدل کوچکتر 6.1 اینچی به‌جای دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی در هندست نسل قبل از سنسور 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN5 استفاده خواهد کرد. چنین سناریویی احتمالا برای مدل 6.5 اینچی گلکسی S22 پلاس نیز صادق خواهد بود.

مشخصات دقیق دوربین‌های گلکسی S22 اولترا سامسونگ اعلام شد

رندرهای لو رفته گلکسی S22 از به‌کارگیری پیکره‌بندی دوربین آشنا برای کاربران حکایت دارد

به‌نظر می‌رسد که تغییرات اعمال شده در این هندست‌ها نسبت به تحولات احتمالی مدل پیشرفته‌تر گلکسی S22 اولترا به‌مراتب معنادارتر خواهد بود. این پدیده بدان معناست که سایر دوربین‌های پشتی احتمالا بدون تغییر باقی خواهند ماند. در حال حاضر صرفا با اطمینان می‌توان اعلام کرد که گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس از پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه با ظاهری آشنا استفاده خواهند کرد. در صورت تکرار سابقه تاریخی، لنزهای دوم و سوم تقریبا بدون تغییر باقی مانده و به احتمال فراوان شاهد به‌کارگیری مجدد سنسورهای 12 و 64 مگاپیکسلی موجود در اسمارت‌فون‌های گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس خواهیم بود.

البته حتی در صورت عدم تغییر رزولوشن پیکسلی نیز احتمالا کماکان اصلاحاتی در دوربین‌های تله‌فوتو و فوق‌عریض اعمال خواهد شد. اما تا زمانی‌که شخصی با اعتبار Ice Universe اطلاعات بیش‌تری را در رابطه با هندست‌های گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس ارائه ندهد؛ تمامی اظهارات فوق جنبه حدس و گمان داشته و بایستی به صحت و سقم آن‌ها با دیده تردید نگاه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن