سرپرست فرمانداری پاوه: اقناع افکار عمومی لازمه بازگشایی مدارس است


سرپرست فرمانداری پاوه: اقناع افکار عمومی  لازمه بازگشایی مدارس است

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست فرمانداری پاوه با بیان اینکه تشکیل شورای معلمان، مدارس و متولیان امر آموزش و اقناع افکار عمومی لازمه بازگشایی مدارس است، از اصحاب علم، اندیشه و پژوهش خواست با مشارکت علمی خود زمینه اقناع افکار عمومی را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، جلیل بالایی عصر چهارشنبه در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش افزود: برای بازگشایی مدارس زدن ماسک و تزریق واکسن ضروری است اما شرط کافی گفت وگو و ایجاد اقناع جمعی بین معلمان، دانش آموزان، اولیا و کادر اداری مدارس است که این موضوع باید بصورت جدی در دستور کار شورای مدارس و شورای معلمان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس بصورت حضوری، غیر حضوری، تلفیقی و با رعایت پروتکل‌ها امکان پذیر خواهد بود، اظهار کرد: مبنای بازگشایی مدارس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش است و شرط حضور در مدارس برای معلمان و دانش آموزان نیز زدن واکسن و یا هر ۴۸ ساعت یکبار تست pcr خواهد بود.

سرپرست فرمانداری پاوه با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان از لحاظ کرونا ادامه داد: اتخاذ هر گونه تصمیم جدید مشروط به خروج از این وضعیت است که این امر مهم فقط با مشارکت مردم در زدن واکسن و عدم شرکت در تجمعات و مراسم ترحیم و عروسی محقق می‌شود.

بالایی اضافه کرد: ۶ مدرسه جدید در شهرستان آماده بهره‌برداری است و تعمیر و مرمت مدارس فرسوده هم در دستور کار بنیاد برکت قرار گرفته است.

وی همچنین از تخصیص تعداد ۱۵۰ عدد تبلت به دانش آموزان بی بضاعت، تهیه تعدادی پک آموزشی، تخته وایت برد و تحویل آنها به آموزش و پرورش در آینده نزدیک خبر داد.

رییس مرکز بهداشت پاوه نیز ضمن ابراز نگرانی از شرایط کرونایی شهرستان، بازگشایی مدارس را در این برهه و تا زمان بهبود شرایط خطرناک دانست و از مسئولین خواست تمهیداتی بیندیشند تا آمار واکسیناسیون در شهرستان بالا رفته و مدارس در فضایی امن بازگشایی شوند.

دکتر حشمت کریمی آمار واکسیناسیون دانش آموزان روستایی را ۹۲ و شهری را ۵۵ درصد اعلام کرد.

مدیر آموزش و پرورش پاوه نیز مقاومت برخی دانش آموزان در مقابل واکسن را از مهمترین مشکلات فعلی آموزش و پرورش دانست.

سعدی فتاحی از آمادگی مدارس پاوه برای اجرای دستورات ستاد کرونا در خصوص بازگشایی مدارس به صورت حضوری خبر داد.

شهرستان مرزی پاوه با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها