اختصاصی/ رژیم غذایی مناسب التهاب معده در دوران بارداری 


 اختصاصی/ رژیم غذایی مناسب التهاب معده در دوران بارداری 

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز (http://www.behdashtnews.ir)، رژیم غذایی نقش مهمی در درمان گاستروانتریت در دوران بارداری دارد. این به این دلیل است که تغذیه مناسب می تواند به کاهش علائم علائمی مانند استفراغ و...

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز، رژیم غذایی نقش مهمی در درمان گاستروانتریت در دوران بارداری دارد. این به این دلیل است که تغذیه مناسب می تواند به کاهش علائم علائمی مانند استفراغ و اسهال کمک کند.

این عفونت می تواند هر کسی را تحت تأثیر قرار دهد و یک زن باردار مبتلا به آن باید فوراً به دنبال مراقبت باشد. توجه داشته باشید که هرگونه تاخیر در درمان خطرات سلامتی مادر و جنین او را افزایش می دهد.

التهاب معده در دوران بارداری

این وضعیت ، به ویژه در شکل حاد آن ، یک مشکل عمده بهداشتی در زنان باردار است. این یک عفونت است که می تواند به دلیل وجود باکتری های عفونی ، انگل ها و ویروس ها باشد.

ارگانیسم های مختلف می توانند آن را تولید کنند ، اما همه آنها به صورت اسهال ، استفراغ ، گرفتگی و درد شکم ظاهر می شوند. این علائم باعث از دست رفتن قابل توجه آب و نمک های معدنی می شود. علاوه بر این ، گرسنگی را کاهش می دهد.

یک زن باردار که دچار گاستروانتریت می شود ، باید از رژیم غذایی مناسب پیروی کند. علاوه بر این ، هدف رژیم باید متوقف کردن از دست دادن مایعات ، پر کردن نمک های معدنی و بهبود علائم مرتبط باشد.

توجه داشته باشید که در اغلب موارد مصرف دارو ضروری نیست. با این حال ، در صورت لزوم ، پزشک می تواند مناسب ترین ها را تجویز کند.

آیا رژیم غذایی می تواند به تسکین گاستروانتریت در دوران بارداری کمک کند؟

این یک درمان خوب برای هر فرد مبتلا به این بیماری است. یک متخصص باید بهترین برنامه را برای زنان باردار پیشنهاد دهد.پزشک یا متخصص تغذیه می تواند با توجه به الزامات این مرحله شما را به سمت تغذیه مناسب راهنمایی کند. علاوه بر این ، به تعیین غذاهایی که ممکن است برای این بیماری مشکل زا یا نامناسب باشند کمک می کند.

ویژگی های رژیم غذایی

فیبر نامحلول کم است

کم چرب

بدون لاکتوز

نه مواد غذایی تحریک کننده و نه گازسوز

مواد غذایی برای رژیم غذایی

برنج ، رشته فرنگی نازک

نان سفید

دمنوش مانند بابونه

مقدار زیادی آب (در حد اعتدال)

کدو تنبل یا هویج

گوشت بدون چربی و بدون پوست پخته شده و بخارپز یا جوشانده شده

پنیرهای تازه ، کم چرب

سس سیب

روغن ، فقط برای چاشنی

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد

لاکتوز موجود در شیر

نوشابه ها ، آب میوه ها ، چای ها و سایر نوشیدنی های شیرین تجاری

حبوبات که علاوه بر فیبر ، بسیار قابل تخمیر هستند و سوء هاضمه ایجاد می کنند

سبزیجاتی مانند مارچوبه ، کلم و پیاز

سیب زمینی ، سیب زمینی شیرین و ذرت ، زیرا سریع تخمیر می شوند

سیر

زرده تخم مرغ

توصیه های کلی

وعده های غذایی سنگین را کنار بگذارید و به جای آن چند بار در روز مقدار کمی بخورید. در حالت ایده آل ، سعی کنید آنها را در شش وعده (صبحانه ، نیمه صبح ، ناهار ، میان وعده ، شام و یک لقمه قبل از خواب) تقسیم کنید.

آهسته غذا بخورید.

نیم ساعت بعد از وعده های اصلی غذایی به حالت نشسته استراحت کنید.

مایعات را به مقدار کم بنوشید ، مقدار مصرف شده را با مقدار از دست رفته در حرکات روده تنظیم کنید.

غذای خیلی سرد یا خیلی گرم نخورید

غذا را با روشهای ساده مانند جوشاندن ، کبابی ، بخارپز یا پخته بپزید.

غذاها را با نمک و گیاهان ملایم مزه دار کنید.

تا زمانی که علائم برطرف نشوند ، رژیم غذایی را رعایت کنید و به تدریج غذاهای محدود را با توجه به تحملتان دوباره استفاده کنید. مهمترین چیز این است که این کار را به تدریج انجام دهید تا روده را تحریک نکند. وقتی صحبت از گاستروانتریت در دوران بارداری می شود ، این را در نظر داشته باشید

شما باید با پزشک مشورت کنید و سعی نکنید خود درمانی کنید. این به این دلیل است که یک اشتباه می تواند عوارضی را برای سلامتی مادر و جنین به دنبال داشته باشد.
به طور کلی ، برای کنترل عوارض بعد از استفراغ و اسهال ، توصیه های معمولی رژیم غذایی را دنبال کنید. با این حال ، برخی از داروها ممکن است ضروری باشند ، اما فقط پزشک باید آنها را تجویز کند.
۱۵ اکتبر۲۰۲۱
Steptohealth

گلنوش محبعلی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا