عینک هوشمند اپل جایگزین نمایشگرها خواهد شد


عینک هوشمند اپل جایگزین نمایشگرها خواهد شد

اپل قصد دارد با تولید عینک هوشمند خود کاربران را بی نیاز از نمایشگرهای معمولی کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از phonearena، اپل گلس یا آیگلس یکی از محصولاتی است که می‌تواند ماه‌ها و حتی سال‌ها در سرفصل اخبار قرار بگیرد. شایعات در مورد عینک AR اپل از دو سال پیش شروع شد یکی از شایعات مربوط به اپل گلس حاکی از آن است که این محصول می‌تواند یک صفحه نمایش را مستقیماً بر روی کره چشم شما بتاباند و جایگزین نمایشگر‌های سنتی شود.

پروژه علمی تخیلی "پروژکتور مستقیم شبکیه" در سال ۲۰۱۶ ثبت شد. در ارتباط با اختراع این پروژه گفته شده است که "یک پرتو نور توسط یک پروژکتور اسکن ایجاد می‌شود و از یک آینه منحنی جلوی چشم سوژه به مردمک چشم سوژه منعکس می‌شود، سپس تصویر روی شبکیه کاربر موجود می‌شود. "

عینک هوشمند اپل جایگزین نمایشگرها خواهد شد

با این اختراع، اپل قصد دارد به طور کامل از نمایشگر‌های محصولات خود خلاص شود. طبق این برنامه، رویکرد موجود امکان درگیر شدن با واقعیت مجازی را فراهم می‌کند و «مشکلات عدم تطابق و همگرایی» را از بین می‌برد. به عبارت دیگر، هنگامی که عینک AR/VR تصویری از یک شیء را نشان می‌دهد، سعی می‌کند چشمان شما را فریب دهد تا روی آن تمرکز کنید، انگار که در فاصله‌ای دور است، مغز شما به نوعی حس می‌کند که تصویر واقعی به چشمان شما نزدیک‌تر است.

اگر تصویر مستقیماً بر روی شبکیه پرتاب شود، هیچ تناسبی بین عمق مورد انتظار و تصویر حاصل وجود ندارد، این مورد خستگی چشم و افزایش استرس روانی مرتبط با عدم تطابق را از بین می‌برد. با توجه به تاریخ ثبت این پروژه به نظر می‌رسد که اپل حداقل پنج سال است که روی این ایده کار کرده است.

عینک هوشمند اپل جایگزین نمایشگرها خواهد شد

قابلیت های عینک هوشمند اپل

قبلاً اشاره کرده‌ایم که پروژه "پروژکتور مستقیم شبکیه" بخشی از تحقیقات اپل در ارتباط با محصول خود یعنی آیگلس است. اواخر سال گذشته، یک برنامه جدید ثبت اختراع اپل گلس نشان داد که لنز‌ها با نور محیط تنظیم می‌شوند و به طور انتخابی روشنایی دنیای واقعی را کاهش می‌دهند تا تصویر تولید شده توسط رایانه را تقویت کنند.

ویژگی دیگری که در ماه فوریه کشف شد، ویژگی خود تمیز شوندگی اپل گلس بود. در این قابلیت مهندسان مبتکر اپل راهی برای تمیز ماندن شیشه‌های عینک اپل پیدا کردند. مهندسان با استفاده از لرزش، شیشه‌ها را از گرد و غبار دور نگه می‌داشتند. در همان ماه فوریه قابلیت دیگری نشان داد که چگونه اپل گلس ممکن است صدا را تشخیص دهد و شما را به منشا آن هدایت کند.

عینک هوشمند اپل جایگزین نمایشگرها خواهد شد

خبر‌ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۲ یک دستگاه اولیه و در سال ۲۰۲۳ یک دستگاه AR و VR توسعه‌یافته‌تر را دریافت خواهیم کرد. در یک خبر، قیمت این محصول ۴۹۹ دلار عنوان شده بود.

بیشتر بخوانید

نگاهی به عینک هوشمند شیائومی و ویژگی های جذابش+ فیلم

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403