فرماندار: 400 میلیارد تومان به اجرای سد هواسان سرپل‌ذهاب اختصاص یافت


فرماندار: 400 میلیارد تومان به اجرای سد هواسان سرپل‌ذهاب اختصاص یافت

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار سرپل ذهاب گفت: امسال 400 میلیارد تومان برای تکمیل و اجرای سد هواسان این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «نورالدین فرزادی پور» روز پنجشنبه در حاشیه بازدید استاندار کرمانشاه از سد هواسان، افزود: سد هواسان در ۳۰ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب نقش مهمی در رونق تولید محصولات کشاورزی و اشتغال این شهرستان دارد.

وی اظهار داشت: سد هواسان از نوع خاکی با هسته رسی است که حدود ۵۱ متر ارتفاع دارد و ظرفیت مخزن آن ۱۸۸ میلیون متر مکعب است که برای ساخت این سد که عملیات اجرای آن هشتم اردبیهشت ۹۷ با حضور وزیر وقت نیرو آغاز شده یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: امروز به همراه استاندار کرمانشاه از جاده جایگزین روستای امام عباس سفلی به دره ژاله، بازدیدی داشتیم، این جاده به دلیل زیر آب رفتن جاده قدیم سد هواسان به طول ۱۲ کیلومتر با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال احداث شده و برای ادامه عملیات اجرایی به یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

وی با بیان اینکه سد هواسان در دل طرح گرمسیری قرار دارد، گفت: سامانه گرمسیری بزرگترین طرح عمرانی کشور با ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست و آب رودخانه سیروان را از طریق تونل نوسود از منطقه ازگله خارج و زمین‌های منطقه را تا دهلران و مهران در استان ایلام آبیاری می‌کند.

فرزادی پور گفت: با اجرای طرح سامانه گرمسیری حدود ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب در اختیار استان های کرمانشاه و ایلام قرار می گیرد که در این طرح ۵۰ هزار هکتار از زمین های دیم شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین به آبی تبدیل می شود ضمن اینکه از این میزان، ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب نیز سهم بخش صنعت است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری