10 طرح توسعه‌ای مجتمع فولاد اسفراین بهره‌برداری شد


10 طرح توسعه‌ای مجتمع فولاد اسفراین بهره‌برداری شد

بجنورد- ایرنا- 10 طرح توسعه‌ای در حوزه تولیدی و خدماتی روز پنجشنبه در مجتمع صنعتی فولاد اسفراین در خراسان شمالی بهره‌برداری شد.


به گزارش ایرنا مدیرعامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین در آیین بهره برداری این طرح ها اظهار داشت: این مجتمع در ۹ ماه گذشته با وجود تحریم ها، کرونا و مشکلات ناشی از قطعی برق در کشور توانسته رشد خوبی در حوزه تولید داشته باشد.

علی ملک افرود: در این مدت تولید این مجموعه از ۶ هزار تن به ۱۴ هزار تن افزایش یافته و برنامه آینده این مجتمع افرایش تولید تا ۴۰ هزار تن است.

وی تولید انبوه چرخ و محور های قطار در آینده نزدیک در مجتمع صنعتی فولاد اسفراین را از دیگر برنامه های آینده این مجتمع ذکر کرد.

فرماندار اسفراین نیز در این آیین گفت: اقدامات مجتمع صنعتی اسفر این با وجود مشکلات تحریم و کمبود انرژی چشمگیر بوده و این مجتمع را در مسیر توسعه ای پر شتاب قرار داده است.

مهدی کرامتی با اشاره به کیفیت محصولات این مجتمع صنعتی اسفراین آن را عاملی برای رقابت در بازار دانست و گفت: مجموعه شهرستان در این راستا الزامات مورد نیاز را فراهم کرده تا دغدغه تولید در این صنایع کم تر شود .

در این آیین تکمیل روتور (چرخانه) تمامی ساخت این مجتمع، غلط ۴۴ تنی، کلینیک دامپزشکی، آشپزشخانه تمام صنعتی، مرکز داده ها و چند طرح خدماتی دیگر با حضور فرماندار ،امام جمعه و نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی بهره برداری شد.

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد و این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که به دلیل برخورداری از ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنایع بزرگ خراسان شمالی محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)