نباید جلوی سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان گرفته شود


نباید جلوی سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان گرفته شود

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نباید جلوی سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان گرفته شود گفت: باید اولویت‌های سرمایه‌گذاری در استان معرفی و برای آن مشوق‌های لازم در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا- حسین مدرس‌خیابانی در نشست بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف مانند کشاورزی، شیلات، گردشگری و معدن دارای ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری است افزود: نوع رفتار ما با سرمایه‌گذاران فعلی، در اشتیاق و استقبال سایر سرمایه‌گذاران برای حضور در سیستان و بلوچستان بسیار موثر است.

استاندار بیان کرد: ایجاد رونق در حوزه ظرفیت‌های استان زمانی اتفاق می‌افتد که سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گیرد بنابراین باید سرمایه‌گذاری در منطقه به یک فرهنگ تبدیل شود.

مدرس خیابانی اظهار کرد: مفهوم سرمایه‌گذاری مهمترین موضوع‌ است که باید در استان به یک فرهنگ تبدیل شود و هنر همه ما باید جذب سرمایه گذاران داخلی و هدایت سرمایه‌های سرگردان و راکد در استان و کشور به تولید باشد.

وی با تاکید بر راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان ادامه داد: موضوع سرمایه‌گذاری در استان باید برجسته شود و از آنجایی‌که سرمایه‌گذاری‌های خرد در این استان با اشتغال‌زایی اندک، بهتر و بیشتر به بهره‌وری می‌رسد موضوع اشتغال را که بزرگ‌ترین مشکلات کشور است باید مرتفع شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به فعالیت و شرح وظایف مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان تصریح کرد: برای تسریع و تسهیل در فرایند سرمایه‌گذاری ضرورت دارد یک نفر به عنوان رییس این مرکز برای مدیریت بهتر آن منصوب شود و همه دستگاه‌های اجرایی یک نفر کارشناس مطلع را به عنوان نماینده تام‌الاختیار برای استقرار دائم در این مرکز معرفی کنند تا از سرگردانی و طولانی شدن فرایند امور اداری سرمایه‌گذاران پیشگیری شود.

وی با تاکید بر حضور دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری و دستگاه‌های دانش‌محور، معرفی خدمات این مرکز از طریق رسانه‌ها را مهم برشمرد و گفت: دستگاه‌های عضو این مرکز عناوین سرمایه‌گذاری‌هایی که نیاز به اخذ مجوز ندارد را اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش