راحیل، نمایش حضور ایران در محور مقاومت علیه داعش است


راحیل، نمایش حضور ایران در محور مقاومت علیه داعش است

قزوین-ایرنا- نویسنده و کارگردان نمایش راحیل گفت: این نمایش با محوریت مدافعان حرم، نقش ایران را در منطقه و جهان به ویژه در محور مقاومت علیه داعش به تصویر می‌کشد.

محمد شهسواری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش تولید این نمایش از سال ۱۳۹۸ آغاز شد و هنرمندان و بازیگران آن که تعداد آنها ۱۲۰ نفر است، نزدیک به ۲ سال آن هم در شرایط سخت کرونایی تمرین مستمر داشتند.
وی با بیان اینکه نمایش راحیل موفق به کسب رتبه ملی در جشنواره فرهنگی و هنری سپاه شده است، عنوان کرد: در بخش های مختلف اجرای این نمایش، نوع نگاه و برخورد خانواده شهدا را با مساله شهادت فرزندان و پدرانشان مشاهده می کنیم.
شهسواری ادامه داد: تعزیه خوانی و نمایش حرکتی و گروهی از ویژگی های خوب نمایش راحیل است که اثبات می‌کند هنرمندان قزوینی با کمترین حمایت می توانند کارهای بزرگی را انجام دهند.
این هنرمند قزوینی با بیان اینکه راحیل در استان های مشهد و قزوین در هفته دفاع مقدس به نمایش درآمده و قرار است در کشور عراق و چندین استان دیگر نیز به نمایش درآید، گفت: آینده خوب و بزرگی در انتظار راحیل است و تلاش داریم این نمایش را در ابعاد بین المللی بر سر زبان ها بیندازیم.
وی با بیان اینکه از سال های گذشته برای اجرای نمایش راحیل و اخذ مجوز پیگیری کردیم، ادامه داد: نمایش نامه راحیل برای اخذ مجوز در اختیار سپاه پاسداران استان قزوین قرار گرفت و مجموعه تولید محتوای سپاه استان با استقبال فراوان از این نمایشنامه، ما را به مجموعه تولید محتوای سپاه پاسداران کل کشور معرفی کردند و از همین رو راحیل به جای اخذ مجوز استانی، مجوز کشوری گرفت.
شهسواری همچنین بیان کرد: راحیل با بودجه شخصی تهیه کننده، حمایت های معنوی و مادی اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به خصوص رییس شورا، بسیج هنرمندان استان و سپاه پاسداران به نتیجه رسیده و اداره فرهنگ و ارشاد استان کمترین هیچ حمایتی از این نمایش نداشته است.
شهسواری با بیان اینکه جنایت های داعش بسیار تلخ و خشونت آمیز بوده است و این موضوع برهیچکس پوشیده نیست،افزود:ما این نمایش را خیلی نرم و لطیف جلو بردیم و سعی داشتیم با همزاد پنداری مردم، این نمایش احساسی در کمال آرامش و بدون صحنه های دلخراش اجرا شود.
وی با بیان اینکه گروهی از هنرمندان این نمایش را ورزشکاران قزوینی،هنرآموزان و نیروهای سپاه پاسداران تشکیل دادند،افزود: هنرآموزان راحیل بزرگترین سرمایه تیم هستند و در تلاش هستیم کارهای فاخر دیگری را به نمایش بگذاریم و از ظرفیت و پتانسیل هنرمندان تربیت شده استفاده کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟