معرفی نسخۀ ون باری داچیا داستر برای بازار اروپا


معرفی نسخۀ ون باری داچیا داستر برای بازار اروپا

وقتی از خودروهای باری صحبت می‌شود، یک وانت یا ون تجاری به ذهن می‌آید و هیچ‌کس به فکر یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت نمی‌افتد اما در اروپا، خودروهای باری در هر شکل و اندازه‌ای تولید می‌شوند و این شامل هاچ‌بک‌های کوچک و حتی کراس‌اوورها هم می‌شود. جدیدترین کراس‌اووری که به ون باری تبدیل شده، داچیا داستر است. … The post معرفی نسخۀ ون باری داچیا داستر برای...

وقتی از خودروهای باری صحبت می‌شود، یک وانت یا ون تجاری به ذهن می‌آید و هیچ‌کس به فکر یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت نمی‌افتد اما در اروپا، خودروهای باری در هر شکل و اندازه‌ای تولید می‌شوند و این شامل هاچ‌بک‌های کوچک و حتی کراس‌اوورها هم می‌شود. جدیدترین کراس‌اووری که به ون باری تبدیل شده، داچیا داستر است. این خودرو که داستر کامرشال (Commercial) نام گرفته، خبر خوبی برای مشاغل کوچک خواهد بود؛ اما داستر کامرشال چه ویژگی‌هایی دارد؟

معرفی نسخۀ ون باری داچیا داستر برای بازار اروپا

در ابتدا، داچیا صندلی‌های عقب این کراس‌اوور ساب‌کامپکت را حذف کرده تا ظرفیت بار آن‌را افزایش دهد. این یعنی داستر حالا به کراس‌اووری دونفره تبدیل شده است. با حذف صندلی‌های عقب، فضای بار این خودرو به ۱۶۲۰ لیتر رسیده است. این در حالی است که فضای صندوق بار داستر معمولی تنها ۴۴۵ لیتر است و با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۱۸۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند که بازهم از نسخه کامرشال کمتر است.

معرفی نسخۀ ون باری داچیا داستر برای بازار اروپا

هرچند داستر کامرشال یک خودروی کاری و تجاری است اما در داخل نسبتاً مجهز است و حتی در تیپ پایه که اسنشال (Essential) نام دارد هم به‌صورت استاندارد از کروز کنترل، بلوتوث، پورت USB و حتی کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک فرمان بهره می‌برد. در تیپ بالاتر بنام کامفورت (Comfort) نمایشگر هشت اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی هم ارائه می‌شود. همچنین هردو تیپ به‌صورت استاندارد از ویژگی‌های ایمنی مختلفی مثل ترمز اضطراری خودکار، کنترل پایداری و نوربالای اتوماتیک برخوردار هستند.

معرفی نسخۀ ون باری داچیا داستر برای بازار اروپا

معرفی نسخۀ ون باری داچیا داستر برای بازار اروپا
معرفی نسخۀ ون باری داچیا داستر برای بازار اروپا

داستر کامرشال در ظاهر تفاوت چندانی با نسخه‌های معمولی خود ندارد و به‌سختی می‌توان آن‌را از داسترهای معمولی تشخیص داد. تنها ویژگی ظاهری این نسخه باری پنجره‌ها و شیشه عقب تیره است. تیپ اسنشال این کراس‌اوور باری با رینگ‌های فولادی، ریل‌های روی سقف، برخی قطعات بدون رنگ و دی‌لایت ارائه می‌شود درحالی‌که تیپ کامفورت از قطعات همرنگ بدنه بیشتر، رینگ‌های آلیاژی و چراغ‌های مه شکن بهره می‌برد.

معرفی نسخۀ ون باری داچیا داستر برای بازار اروپا

برای داستر کامرشال چهار پیشرانه مختلف قابل انتخاب خواهد بود. لیست موتورها با یک ۱ لیتری سه سیلندر توربو شروع می‌شود که ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. موتور بعدی از نوع ۱.۳ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور است. برای کسانی که قدرت بیشتری می‌خواهند، نسخه قوی‌تری از همین موتور ۱.۳ لیتری هم با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود. آخرین گزینه هم یک موتور ۱.۵ لیتری توربودیزل است که ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای داستر کامرشال سامانه چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون