قیمت سکه و طلا ایستاد/ چراغ بورس یک روز سبز شد


قیمت سکه و طلا ایستاد/ چراغ بورس یک روز سبز شد

بررسی ها در هفته گذشته نشان می دهد نرخ سکه و طلا بر خلاف افزایش قیمت اونس جهانی، در بازارهای ایران ثابت و با اندکی نوسان بود.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در اولین هفته آبان ۱۴۰۰ قیمت ارز و سکه در اواسط هفته روند صعودی داشت، اما در اواخر هفته این روند متوقف شد و به نرخ ابتدای معاملات نزدیک شد.

بازار سرمایه نیز نسبت به هفته گذشته از روند نزولی برخوردار بود و تنها در روز چهارشنبه اندکی روند صعودی داشت؛ به طوری که شاخص کل بورس تهران، اولین روز هفته (شنبه یکم آبان ماه) در ابتدای معاملات با اُفت ۷۸ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۵ هزار واحد قرار گرفت و در آخرین روز معاملات (چهارشنبه پنجم آبان ماه) هفته شاخص کل در ابتدای معاملات با رشد ۱۳۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد قرار گرفت.

دلار به کانال ۲۷ هزار تومانی نزدیک شد

در اولین هفته آبان روند نرخ دلار و یورو صعودی بود، اما این روند طی معاملات با نوسان محدود همراه بود به طوری که دلار از قیمت ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان به مبلغ ۲۶ هزار و ۹۵۵ تومان رسید که این ارقام بیانگر افزایش ۳۵۰ تومانی در یک هفته است؛ همچنین هر اسکناس یورو از قیمت ۳۰ هزار و ۹۶۵ تومان به رقم ۳۱ هزار و ۴۱۱ تومان افزایش یافت که حدود ۴۵۰ تومان افزایش نرخ را تجربه کرده است.

نام ارز شنبه (یکم آبان) دوشنبه

(سوم آبان)

سه شنبه

(چهارم آبان)

چهار شنبه

(پنجم آبان)

پنجشنبه

(ششم آبان)

دلارآمریکا ۲۶.۶۹۰ ۲۶.۸۹۲ ۲۷.۲۷۹ ۲۶.۹۲۰ ۲۶.۹۵۵
یورو ۳۰.۹۶۵ ۳۱.۱۰۸ ۳۱.۴۵۰ ۳۱.۵۵۱ ۳۱.۴۱۱

سکه در یک قدمی کانال ۱۲ میلیون تومانی

در این هفته روند قیمت طلا و سکه همسو با نرخ ارز پیش رفت و سکه از قیمت ۱۱ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان به رقم ۱۱ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسید که این ارقام کاهش ۵۰ هزار تومانی نرخ سکه را نشان می‌دهد همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ۱۰ هزار تومانی از قیمت یک میلیون و ۱۶۳ هزار تومان به مبلغ یک میلیون و ۱۷۳ هزار تومان صعود کرد.
نام محصول شنبه (یکم آبان) دوشنبه

(سوم آبان)

سه شنبه

(چهارم آبان)

چهار شنبه

(پنجم آبان)

پنجشنبه

(ششم آبان)

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۱.۸۴۰.۰۰۰ ۱۱.۸۳۰.۰۰۰ ۱۱.۷۴۰.۰۰۰ ۱۱.۷۹۰.۰۰۰ ۱۱.۷۹۰.۰۰۰
سکه تمام طرح قدیم ۱۱.۵۰۰.۰۰۰ ۱۱.۵۰۰.۰۰۰ ۱۱.۵۰۰.۰۰۰ ۱۱.۵۰۰.۰۰۰ ۱۱.۵۵۰.۰۰۰
نیم سکه بهار آزادی ۶.۱۰۰.۰۰۰ ۶.۱۰۰.۰۰۰ ۶.۰۸۰.۰۰۰ ۶.۰۸۰.۰۰۰ ۶.۱۰۰.۰۰۰
ربع سکه بهار آزادی ۳.۵۵۰.۰۰۰ ۳.۶۰۰.۰۰۰ ۳.۵۷۰.۰۰۰ ۳.۵۸۰.۰۰۰ ۳.۵۸۰.۰۰۰
سکه گرمی ۲.۲۰۰.۰۰۰ ۲.۲۳۰.۰۰۰ ۲.۲۲۰.۰۰۰ ۲.۲۲۰.۰۰۰ ۲.۲۳۰.۰۰۰
اونس جهانی یک هزار و ۷۹۳ دلار یک هزار و ۸۰۱ دلار یک هزار و ۸۰۲ دلار و ۴۵ سنت یک هزار و ۸۰۱ دلار و ۲۵ سنت یک هزار و ۸۰۲ دلار و ۲۴ سنت
طلای ۱۸ عیار ۱.۱۶۳.۹۰۰ ۱.۱۶۹.۴۰۰ ۱.۱۶۳.۷۰۰ ۱.۱۶۸.۶۰۰ ۱.۱۷۳.۴۰۰
بیشتر بخوانید: بازار طلا داغ شد/ رشد لاک پشتی شاخص بورس در هفته آخر مهر

تقاضا برای سکه کاهش یافت

محمد کشتی آرای نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با خبرنگار نبض باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت بازار طلا و سکه در اولین هفته آبان ۱۴۰۰ گفت: در این هفته قیمت هر اونس طلا از یک هزار ۷۸۰ دلار تا یک هزار و ۸۰۵ دلار در نوسان بود که در واقع اونس جهانی تغییر ۲۵ دلاری را در این هفته تجربه کرده است.

او افزود: در این هفته نرخ ارز نیز دارای نوسان بود به طوری که قیمت دلار در آخرین روز معاملات نسبت به ابتدای هفته تغییر چندانی نداشت اما در اواسط هفته نوسان افزایشی را تجربه کرد که در پایان هفته روند آن نزولی شد.

کشتی آرای تصریح کرد: نکته قابل توجه در مورد قیمت ها این است که در حالی که قیمت ارز و اونس جهانی در حال افزایش بود قیمت سکه هیچ گونه افزایشی را تجربه نکرد و این موضوع نشان دهنده آن است که در طول هفته تقاضا برای خرید سکه در بازار جهت سرمایه گذاری نداشته ایم که به دنبال آن حباب سکه نیز بدون تغییر بوده است.

او اظهار کرد: در این هفته شاهد کاهش تقاضا در بازار سکه بوده ایم قیمت طلا همسو با افزایش نرخ ارز و اونس جهانی روند صعودی داشت به طوری نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار تا یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان افزایش پیدا کرد، اما در پایان هفته به نرخ اولیه خود در ابتدای هفته بازگشت.

کشتی آرای افزود: آخرین نرخ مسکوکات و طلا به این ترتیب است که قیمت سکه طرح قدیم حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان، نیم سکه حدود ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه تقریبا ۳ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان داد و ستد شدند. هز مثقال طلای آب شده ۵ میلیون و ۶۸ هزار تومان، هرگرم طلای ۱۸ عیار حدود یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان رسدند.

او گفت: حباب سکه نیز در طول هفته تغییرات اندکی داشت، اما در نهایت حباب سکه به سطح اولیه برگشت و نکته جالبی است که حباب سکه درحال کاهش است و در محدوده ۲۷۰ هزار تومان نوسان محدودی دارد.

سهام های پالایشی، بانکی و پتروشیمی ها بازار را از ابتدای هفته منفی کرد

مهدی قلی پور کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار نبض باشگاه خبرنگاران جوان در باره وضعیت بازار سرمایه در اولین هفته آبان گفت: گزارشات نا امید کننده در صنایع پالایشی و بانکی و برخی پتروشیمی ها جو کل بازار را از ابتدای هفته منفی کرده بود با این حال با ارزنده تر شدن سهام بعد از ریزش های اخیر به ویژه در صنایع فلزی و معدنی، رشد و تثبیت دلار در کانال ۲۷ در کنار گزارشات مالی منتشره خوب در سایر صنایع، هر آن انتظار بازگشت بازار به مدار مثبت وجود داشت که از سه شنبه اتفاق افتاد.

او افزود: در این هفته نیز تعدادی از شرکت ها سود آوری خوبی داشته اند و باید به نکته توجه کرد در کل به لحاظ اساسی در شرایط خوبی قرار دارد و علت ریزش های بازار سرمایه عمدتا از کسری بودجه و کمبود نقدینگی دولت نشات می گیرد که در پی آن این امر ریشه در فروش اوراق دارد و ارزش سهام ها تاثیر بسزایی ندارد.

قلی پور اظهار کرد: این نکته را نباید فراموش کرد که در کوتاه مدت فروش اوراق شاید باعث تامین بودجه در کوتاه مدت شود اما در مدت زمان طولانی اعتماد را از سرامایه گذاران سلب می کند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: برای کوتاه مدت یعنی یک هفته آتی پیش بینی می شود که شاخص ها افزایشی باشند، البته اگر شوک خبری جدیدی نداشته باشیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی