انتقاد از مراسم یادروز سعدی و وضعیت بدحجابی در شیراز


انتقاد از مراسم یادروز سعدی و وضعیت بدحجابی در شیراز

اعضای جامعه روحانیت شیراز در آخرین جلسه به طرح دیدگاه و نقطه نظرات خود پرامون وضعیت حجاب در جامعه، لزوم تعیین تکلیف سریع تغییر و تحول در سطوح مدیریتی و همچنین برگزاری برنامه‌های مختلف نظیر یادروز سعدی، پرداختند.

نماینده مردم فارس در خبرگان جمعه 7 آبان در جلسه جامعه روحانیت شیراز گفت: برگزاری مراسم یادبود مرحوم سعدی بسیار وضعیت ناگواری بود، هنگامی یک مرد با چند زن شعر می خوانند، انتظاری از این مراسم نیست.

آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب ضمن ابراز امیدواری نسبت به بروز تحولاتی با انتخاب مسئول جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد، در خصوص مسائل فرهنگی شهر شیراز افزود: برگزاری مراسم یادبود مرحوم سعدی بسیار وضعیت ناگواری بود، هنگامی یک مرد با چند زن شعر می خوانند، انتظاری از این مراسم نیست. ای کاش شعر سعدی را هم می خواندند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز در این جلسه گفت: مردم به دولت جدید برای تغییر و تحول رای داده اند و انتظار نیست پس از این مدت که از عمر دولت جدید می گذرد مدیرانی که در سطح مدیران نظام اسلامی دولت سیزدهم نباشند، در راس کار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری، با اشاره به برگزاری نخستین جلسه جامعه روحانیت در سال 1400 به دلیل شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: امیدواریم همانگونه که جلسات گذشته جامعه روحانیت پربار و پیگیری مطالبات مردمی بوده است این جلسه نیز این گونه باشد.

وی با تاکید براینکه جامعه روحانیت باید حضور روحانیت جوان را تجربه کند، افزود: مردم به دولت جدید برای تغییر و تحول رای داده اند و انتظار نیست پس از این مدت که از عمر دولت جدید می گذرد مدیرانی که در سطح مدیران نظام اسلامی دولت سیزدهم نباشند، در راس کار باشند؛ اکنون یک توقف کامل در همه ادارات وجود دارد که با تغییر مدیر این وضعیت تغییر خواهد کرد.

طاهری با بیان اینکه برخی از مدیران رنگ عوض می کنند، از این رو تا مدیران غیر هماهنگ استان تغییر پیدا نکنند کارها پیش نخواهد رفت، گفت: ان شاءالله هرچه سریع تر این موضوع برطرف خواهد شد، بنابراین باید از نیروهای بومی، حوان، توانمند و ولائی، بدون توجه به لابی های برخی اشخاص و جریان ها، استفاده شود.

دیگر عضو جامعه روحانیت شیراز نیز با اشاره به وضعیت نامطلوب بی حجابی در شیراز، گفت: در شیراز برای نزدن ماسک ایراد می‌گیرند ولی به بی حجابی کاری ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق با اشاره به اینکه شرایط موجود بسیار حساس و انتظارات مردم معقول و بجا است، اظهار کرد: امروز سران سه قوه با یکدیگر هماهنگ هستند و انتظارات مردم به حق است.

او جامعه روحانیت را یک ظرفیت مطلوب برای استان برشمرد و اظهار کرد: پدیده بی حجابی در سطح شهر شیراز نامطلوب است، و دستگاه‌های دولتی باید در عرصه حجاب نقش آفرینی کنند.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: سگ گردانی در جامعه باب شده است، در بخش کارتن خواب‌ها نیز این چنین است و روز به روز هم رو به افزایش است.

عضو جامعه روحانیت شیراز اضافه کرد: اکنون دولت تغییر کرده و می‌طلبد که استاندار ولایت مدار، مسئولانی که همسو و ارزشی نیستند را تغییر دهند.

در این جلسه حجت الاسلام مرتضی جاوید، مدیر مدرسه علمیه رضویه شیراز با اشاره به اینکه باید رویکرد جدیدی را با توجه به اقتضائات جامعه داشته باشیم، اظهار کرد: باید با انسجام و وحدت رویه فعالیت ها را دنبال کرد.

همچنین حجت الاسلام محمود یارمحمودی، عضو جامعه روحانیت شیراز نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم این است که هرچه زودتر وزیر آموزش و پرورش تعیین شود.

حجت الاسلام علوی نیز در خصوص بحث مساجد اظهار کرد: باید در خصوص مساجد نگرش ویژه ای وجود داشته باشد به خصوص در عرصه فضای مجازی باید فعالیت ویژه ای داشته باشند.

دیگر عضو جامعه روحانیت شیراز نیز با اشاره به اینکه نخستین اجلاسیه مسئولان مدارس علمیه استان فارس حدود سه هفته قبل با حضور آیت الله خاتمی برگزار شد، اظهار کرد: ان شاءالله اولین اجلاسیه فعالان و دوره تربیت مربی بین الملل حوزه های علمیه از ۱۳ آبان آغاز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، خاطرنشان کرد که چهارشنبه هفته آینده بزرگداشت علامه حسن زاده با محوریت حوزه و روحانیت در مسجد جامع شهدا(ع) برگزار خواهد شد.

در ادامه این جلسه، رئیس دادگاه ویژه روحانیت فارس مطرح کرد: در شیراز و استان فارس به عنوان قطب فرهنگی با داشتن ظرفیت ها در حوزه مسائل دینی نیاز است فعالیت بیشتری صورت گیرد به ویژه در خصوص بی حجابی و سگ گردانی که حساسیت هایی ایجاد شده است.

رئیس دادگاه ویژه روحانیت فارس به فعالیت های فرق مختلف اشاره و اضافه کرد: متاسفانه برخی افراد که از مسائل دینی چیزی نمی دانند، اما عاشق امام زمان(عج) هستند به دام این گونه گروه های انحرافی می افتند که خانه های خود را برای ظهور امام زمان(عج) فروخته و در اختیار آنان قرار می دهند.

وی بیان کرد: یکی از همین افرادی که فریب گروه ها و فرق مختلف از جمله گروه احمدبن حسن الیمانی را خورده است، به این نحو عمل کرده و حدود ۳ میلیون تومان تنقلات خریده و به رؤسای گروه داده تا قوت بگیرند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن فارس نیز با بیان اینکه بدترین مصیبت برای فرد ناامیدی است، گفت: در دولت جدید خوشبختانه تحولی به وجود آمده است و مردم امیدوار شده اند.

حجت الاسلام مرادی افزود: بنا شده در سال جدید یک میلیون واحد مسکن در کل کشور ساخته شود که حدود ۴۰۰ هزار خانه در اختیار بنیاد مسکن است و سهم استان فارس از یک میلیون مسکن ۵۷ هزار خانه است.

مرادی خاطرنشان کرد: کسانی که می خواهند در ساخت ساز صدرا مشارکت کنند باید در طول دو سال ۲۵۰ میلیون تومان آورده داشته باشند که برای روستاها ۲۰۰ میلیون تومان و برای شهر ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار آنان قرار می گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان