وزیر کشور:کمک رسانی به اندیکا با هدف رفع محرومیت از منطقه باشد


وزیر کشور:کمک رسانی به اندیکا با هدف رفع محرومیت از منطقه باشد

اهواز-ایرنا- وزیر کشور با بیان اینکه فرصت برای امداد رسانی به زلزله زدگان اندیکا محدود است گفت: امداد و کمک رسانی به اندیکا باید با هدف رفع محرومیت از منطقه باشد.

به گزارش ایرنا احمد وحیدی شامگاه جمعه در نشست قرارگاه بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا در استانداری خوزستان با تاکید بر راهداری استان خوزستان برای اعزام تجهیزات راهسازی به مناطق زلزله زده اندیکا افزود: مسیرهای دسترسی در منطقه زلزله زده اندیکا باید ایجاد شود. اغلب مناطق این شهرستان راه دسترسی ندارند.

وی گفت: یک‌ماه از کار عقب هستیم و باید زودتر برای تعمیر و بازسازی خانه های آسیب دیده از زلزله در این شهرستان اقدام شود.
وزیر کشور تاکید کرد: از ظرفیت های استان های معین باید استفاده کرد و حداکثر تا یک‌ماه آینده خانه های آسیب دیده از زلزله در این شهرستان را بازسازی نمود، هر چقدر این روند دیرتر انجام شود با توجه به نزدیکی فصل سرما و بارندگی مردم با مشکل مواجه می شوند.

وزیر کشور افزود: برای تعمیر و ساخت خانه های آسیب دیده از زلزله در اندیکا می توان از نیروی کار همین منطقه استفاده کرد تا روند بازسازی سریعتر انجام شود.

اهدای ۳۰۰ چادر برای نگهداری دام زلزله زدگان
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز گفت:۳۰۰ تخته چادر برگشتی از هلال احمر استان برای نگهداری احشام به زلزله زدگان اندیکا تحویل می شود. در مجموع ۶۰۰ محل نگهداری دام در این منطقه آسیب دیده است.

دکتر علی خدادادی گفت: ۲۲۰ روستا در اندیکا با سه هزار و ۱۵۲ خانوار ارزیابی شدند که محل سکونت یک هزار و ۱۶۴ خانوار بر اثر زلزله آسیب دیده است.

وی با بیان اینکه یک فرد خیر برای ساخت ۱۲ واحد مسکونی در این منطقه اعلام آمادگی کرده است افزود: با کمک خیران می توان بسیاری از آسیب های وارده به منطقه زلزله زده اندیکا را جبران کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان نیز در ادامه با بیان اینکه ۲ سوم دامنه زلزله اخیر در خوزستان بوده که در اندیکا ،لالی ، ایذه و باغملک نمود پیدا کرد گفت:شهرستان اندیکا با بافت عشایری ، ۹۱ درصد جمعیت آن روستایی است و نرخ بیکاری در این شهرستان ۲۶.۳ درصد است.
فاضل عبیات اظهار داشت: در حال حاضر به فکر ایجاد محلی برای اسکان موقت زلزله زدگان هستیم و با همکاری بنیاد مسکن و بسیج سازندگی محل اسکان موقتی برای مردم و احشام منطقه ایجاد می شود..

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفین سیمان مورد نیاز برای بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله را تامین خواهد کرد ادامه داد: با توجه به شرایط زندگی مردم باید الگوی خاصی برای ساخت خانه های این منطقه طراحی کرد که تا کنون ۲ الگو برای ساخت محل اسکان ثابت تهیه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: ستاد بازسازی خانه های آسیب دیده از زلزله اندیکا توسط این دستگاه تشکیل شده و در حال تشکیل پرونده برای پرداخت تسهیلات بلاعوض به مردم زلزله زده هستیم.
حسین جنتی اظهار داشت: از فردا عملیات آوار برداری و تعمیر اولین واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله در اندیکا آغاز می شود.

وی گفت: بنیاد مسکن در ۵۰ روستای اندیکا کار بهسازی و ساخت خانه ها را برعهده دارد، تصمیماتی برای جا به جایی برخی روستاهای خطرناک و دچار آسیب های جدید گرفته شده اما اغلب مردم این مناطق حاضر به جا به جایی نیستند.

جنتی ادامه داد: به دلیل سخت گذر بودن اغلب این مناطق برنامه ریزی شده تا با ایجاد کارگاهی از رودخانه های اطراف شن و ماسه مورد نیاز برای ساخت و ساز مناطق آسیب دیده برداشت شود.

محمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان در ادامه این نشست گفت: اندیکا منطقه محرومی است، نصف خانه‌های بهداشت این شهرستان فعال نیستند و نیروی پزشک محلی ندارند ضمن اینکه در این شهرستان بیمارستان وجود ندارد.

امروز جمعه رییس جمهوری به همراه هیاتی از مسئولان کشوری برای بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا به خوزستان سفر کردند و به صورت میدانی مشکلات منطقه را بررسی نمودند.

بر اثر زمین لرزه در مهر ماه امسال در اندیکا پنج هزار میلیارد ریال به این شهرستان خسارت وارد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران