دختر کرمانی در آستانه بی آبرویی توسط مرد پلید !


 دختر کرمانی در آستانه بی آبرویی توسط مرد پلید !

حوادث رکنا: رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و اخاذی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش رکنا، سرهنگ علی عباسی کسانی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت خانمی جوان با موضوع تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی، رسیدگی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان کرد: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت، شخصی به اسم خواستگار با من ارتباط برقرار و با جلب اعتماد چند عکس از برای وی ارسال کردم، پس مدتی به دلایلی به ایشان جواب رد دادم اما ایشان دست‌بردار نبوده و تهدید کرده است اگر به وی باج ندهم عکس‌ها را منتشر و آبروی بنده را در فضای مجازی و بین دوستانم خواهد برد.

وی در ادامه افزود: با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و پس از هماهنگی قضایی دستگیر شد و در بازجویی از منزل متهم لوازم الکترونیکی او نیز جهت تکمیل پرونده و مستندسازی توقیف و تحویل کارشناسان پلیس فتا شد.

باج‌گیری خواستگار سابق از شاکیه در فضای مجازی

سرهنگ عباسی کسانی ضمن تأکید بر لزوم حفظ اسرار و اطلاعات شخصی و خانوادگی در فضای مجازی گفت: کاربران از ارسال موارد شخصی و خانوادگی به دیگران حتماً دوستان و آشنایان اجتناب کنید زیرا دوستان امروز ممکن است دشمنان فردا بوده و از اطلاعات شما سوءاستفاده کنند.

وی بیان کرد: انتشار و یا تهدید به انتشار تصاویر خصوصی دیگران در فضای مجازی با هر قصد و نیتی که باشد جرم است و فرد خاطی باید در برابر قانون پاسخگو باشد.

این مقام سایبری خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار