تعداد شهرهای نارنجی کرونایی در مازندران کاهش یافت


تعداد شهرهای نارنجی کرونایی در مازندران کاهش یافت

ساری - ایرنا - بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار سامانه ماسک مربوط وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، تعداد شهرهای نارنجی کرونایی مازندران از پنج به 2 کاهش و مناطق آبی هم از سه به پنج شهرستان افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک که امروز شنبه هشتم آبان ماه منتشر شد ، شهرستان های جویبار، سوادکوه و تنکابن که پیش تر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشتند از این رنگ پرخطر خارج شدند و به رنگ زرد کرونایی در آمدند.
در حال حاضر همچنان ۲ شهرستان نور و قایمشهر به علت روند افزایشی شیوع کرونا در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.
همچنین بر اساس این ارزیابی رنگ شهرستان های میاندرود و سیمرغ که در اواسط هفته گذشته زرد شده بود ، دوباره به رنگ آبی کرونایی در آمد.
طبق ارزیابی سامانه ماسک هم اکنون وضعیت شهرستان های گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی، آمل، محمودآباد، بابل، بابلسر، نوشهر، چالوس، تنکابن، رامسر، فریدونکنار ، عباس آباد و کلاردشت زرد ارزیابی شده است.

رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است. آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند. همچنین رنگ قرمز هم که از مدتی پیش از ایران رخت بربسته است ، وضعیت کرونایی " بسیار پرخطر " محسوب می شود.

رنگ زرد هم به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بیشتر از بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی خطر کم و ۲ بیمار بستری به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت را نشان می دهد.

طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، آمار بیماران بستری در مازندران که در اواسط هفته گذشته به ۴۲۵ نفر رسیده بود در حال حاضر با پیشی گرفتن تعداد بیماران ترخیصی از بیمارستان نسبت به بیماران جدید به ۳۷۳ نفر کاهش یافته است.

روند افزایشی بستری بیماران کرونایی در مازندران و بازگشت رنگ نارنجی کرونایی به استان از سه هفته پیش شروع شد و مسئولان بهداشتی هشدار دادند در صورت رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی ممکن است استان وارد موج ششم کرونا شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی