جهاد کشاورزی، استفاده فولاد نطنز از آب یک چشمه را قانونی دانست


جهاد کشاورزی، استفاده فولاد نطنز از آب یک چشمه را قانونی دانست

اصفهان - ایرنا - سازمان جهاد کشاورزی نطنز، استفاده شرکت فولاد این شهرستان از آب یک چشمه واقع در کوه کَرکَس را قانونی دانست.

به گزارش ایرنا، اخیرا کلیپی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که آبی جاری که تصویربردار آن را چشمه "سوفت" در منطقه باباحاجی واقع در "کویر جن" کوه کَرکَس در شهرستان نطنز معرفی می‌کند پس از طی مسیر، بوسیله چند لوله به شرکت فولاد نطنز منتقل می‌شود و پس از آن، بستر چشمه خشک شده است.

در همین پیوند و پس از پیگیری خبرنگار ایرنا از جهاد کشاورزی استان اصفهان، روابط عمومی این نهاد، مدیر اسبق جهاد کشاورزی شهرستان نطنز را برای پاسخگویی معرفی کرد.

مدیر اسبق جهاد کشاورزی شهرستان نطنز در این باره گفت: این چشمه در زمینی واقع است که سال‌ها پیش، شرکت فولاد نطنز آن را خریداری کرده است.

عبدالرضا مهدی بادی، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مجوز تغییر کاربری این زمین از کشاورزی به صنعتی برای فولاد نطنز بطور قانونی صادر شده است و اگرچه این شرکت از زمین خود استفاده نمی‌کند اما از آب چشمه‌اش بهره می‌بَرَد.

وی، میزان آبدهی این چشمه را که برای تغذیه قنات نیز از آن استفاده می‌شده است ۱۰ لیتر بر ثانیه برآورد کرد.

سعید خاکزاد رییس اداره آب و خاک جهاد کشاورزی نطنز نیز گفت: پیگیری این موضوع از حدود ۲ ماه پیش به جریان افتاده و از شرکت فولاد نطنز خواسته شده است تا مُستندات و مدارک خود را برای بررسی موضوع ارائه کنند.

محمد شفایی مدیر شرکت آب منطقه‌ای اصفهان نیز در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: مجوز تغییر کاربری زمین از سوی جهاد کشاورزی بوده است و ارتباطی با اداره آب منطقه‌ای ندارد.

تماس خبرنگار ایرنا با شرکت فولاد نطنز برای دریافت نظر مسوولان آن در این زمینه، بی‌پاسخ باقی ماند.

شهرستان نطنز در ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی