راهداری اردبیل برای اجرای طرح زمستانی آماده است


راهداری اردبیل برای اجرای طرح زمستانی آماده است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: راهداری این استان برای اجرای طرح زمستانی و ارائه خدمت به مردم بویژه مسافران آماده است.

به گزارش ایرنا، کلیم‌اله وثوقی روز شنبه افزود: گروه بندی لازم در این زمینه انجام شده و اکثر ماشین آلات راهداری نیز به روز رسانی شده تا در انجام ماموریت‌های زمستانی با مشکلی مواجه نشود.

وی اظهار کرد: خودروهای سبک سواری و وانت، لودر، بولدزر، بیل مکانیکی و کریدر، ماشین آلات نیمه سنگین شامل انواع کمپرسی، تریلی، کامیونت و سایر تجهیزات ویژه راهداری در این طرح تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به سردسیری منطقه و سخت‌گذر بودن گردنه و جاده‌های استان اردبیل بیان کرد: با اینکه طرح زمستانی راهداری از اوایل دی ماه آغاز می‌شود اما این طرح به علت شرایط جوی در اردبیل از اواسط پاییز شروع و تا اردیبهشت ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته راهداران استان در طول اجرای طرح زمستانی با استقرار در جاده‌ها ، گردنه‌های سخت‌ گذر و راهدارخانه های ثابت و سیار به هموطنان ارائه خدمت خواهند کرد.

وثوقی با اشاره به حضور فعال اکیپ‌های راهداری در کنار سایر نیروهای امدادی و پلیس، ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی، کلیه دستورالعمل‌ها، پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در همه ادارات راهداری شهرستانها و به ویژه راهدارخانه‌ها با حساسیت خاصی درحال اجرا است.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها