اختصاص 550 میلیارد ریال اعتبار ویژه به بخش گردشگری استان اردبیل


اختصاص 550 میلیارد ریال اعتبار ویژه به بخش گردشگری استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی از اختصاص 550 میلیارد ریال اعتبار ویژه از محل سفر رئیس‌جمهوری به بخش گردشگری و میراث فرهنگی استان اردبیل خبرداد.

به‌گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، جواد واحدی اظهارکرد: ۱۰۰ میلیارد ریال در قالب اعتبارات امسال و سال آینده از محل منابع کمک‌های فنی و اعتباری برای اجرای طرح‌ها و توسعه گردشگری استان اردبیل اختصاص می‌یابد.

به گفته وی، ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای مرمت بناهای تاریخی و تکمیل موزه‌های استان اردبیل طی امسال و سال آینده توسط سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیز امسال از محل منابع وزارت نفت برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل اختصاص می‌یابد.

وی اضافه کرد: از محل منابع سازمان برنامه و بودجه نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح‌های میراث فرهنگی استان بر اساس لیست ارائه‌ شده طی امسال و سال آینده اختصاص خواهد یافت.

واحدی همچنین از اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای اجرای طرح‌های گردشگری استان اردبیل با نظر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از محل منابع ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سال‌جاری خبرداد.

وی گفت: این اعتبارات با بررسی طرح‌های پیشنهادی در سفر رئیس‌جمهوری به استان اردبیل و به منظور رونق بخشی به صنعت گردشگری در این استان در نظر گرفته شده که وزارت میراث‌فرهنگی با همکاری سایر دستگاه‌ها در راستای تخصیص آن اقدام می‌کند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی بیان کرد: بر اساس این مصوبات وزارت جهاد کشاورزی با همکاری استانداری اردبیل باید نسبت به بررسی و صدور حق بهره‌برداری از اراضی منطقه برای استفاده طرح گردشگری سقزچی نیر و سوها و فندقلو در نمین اقدام کرده و نتیجه را در مدت یک ماه آینده اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، در جریان سفر رئیس‌جمهوری به استان اردبیل ۱۰۰ طرح در حوزه‌های مختلف به تصویب رسید که از این تعداد، ۲۴ طرح مربوط به حوزه زیربنایی، هشت طرح در حوزه صنعت و معدن، سه طرح در حوزه نفت و انرژی ، هشت طرح در حوزه آب و خاک کشاورزی و پنج طرح نیز در حوزه اشتغال تصویب شده است.

همچنین ۱۶ طرح در حوزه بهداشت و درمان، ۲۱ طرح در حوزه فرهنگی و آموزشی و ۱۵ طرح نیز در حوزه رفاهی و اجتماعی جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به استان اردبیل بوده است.

آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهوری و تعدادی از معاونان رئیس‌جمهوری و وزرای دولت جمعه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۰ در هشتمین سفر استانی خود میهمان مردم اردبیل بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان