استاندار: زیرساخت‌های پدافند غیر عامل در استان بوشهر تقویت شود


استاندار: زیرساخت‌های پدافند غیر عامل در استان بوشهر تقویت شود

بوشهر-ایرنا- استاندار بوشهر گفت: با توجه به نقش پدافند غیرعامل در جلوگیری از بحران‌ها و مشکلات جامعه باید زیرساخت‌ها در این بخش تقویت و آمادگی برای مقابله با بحران‌ها در دستگاه‌های اجرایی افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز شنبه در آیین غبارروبی مزار شهدا به مناسبت آغاز هفته پدافند غیر عامل افزود: یکی از هدف‌های پدافند غیر عامل ارائه خدمات بی وقفه به مردم در هر شرایط است که باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی بیان کرد: تقویت زیرساخت‌ها و افزایش آمادگی برای مقابله با بحران‌ها در دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر هدف از فعالیت پدافند غیرعامل را افزایش بازدارندگی، کاهش خسارت و افزایش تاب‌آوری جامعه در زمان بحران‌ها عنوان کرد.

حمزه اعتماد افزود: باید فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه در مقابله با مشکلات و بحران‌ها افزایش یابد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر ادامه داد: برای افزایش و گسترش زیرساخت‌های حیاتی و جایگزینی برای موارد حساس تلاش‌های فراوانی شده است.

وی یادآور شد: در این ارتباط ساخت و راه‌اندازی بیمارستان هسته‌ای بوشهر که نقشی مهم در مقابله با ویروس کرونا دارد از آن جمله به شمار می‌رود.

اعتماد، تمرین خدمات‌رسانی در ادارات و مراکز درمانی در زمان قطع برق را یکی از برنامه‌های پدافند غیرعامل استان بوشهر عنوان کرد.

وی افزود: در این تمرین برق برخی از دستگاه‌ها مانند صداوسیما، بیمارستان‌ها، شرکت آب و فاضلاب، شهرداری و استانداری، قطع می‌شود و برق مولد اضطراری وارد مدار می‌شود تا میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی را برای شرایط حساس و بحرانی بررسی کنند.

اعتماد، میثاق با شهیدان، رزمایش موتوری شهرداری، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، سرکشی از خانواده شهدای دانش‌آموز و مدافع سلامت و تجلیل از آنان را از برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در استان بوشهر عنوان کرد.

هشتم تا ۱۴ آبان ماه بعنوان هفته پدافند غیر عامل نام‌گذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان