نماینده مجلس: سهم بودجه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ناچیز است


نماینده مجلس: سهم بودجه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ناچیز است

بجنورد- ایرنا- نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم بودجه دانشگاه علوم پزشکی استان امسال، 114 میلیارد تومان است که در مقایسه با بسیاری از استان ها رقمی ناچیز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد پاکمهر روز شنبه در آیین تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: با وجود اینکه برخی از زیرساخت های پزشکی در استان ایجاد شده است اما هنوز این خطه کمبودهای پزشکی بسیاری دارد به گونه ای با گذشت سال ها هنوز این استان یک مرکز تشخیص ناباروری ندارد و بسیاری از بیماران قلبی در استان های همجوار مداوا می شوند.
وی با اشاره به نبود بیمارستان در شهرستان مرزی رازوجرگلان، گفت: سال هاست که این شهرستان مرزی از نبود حتی یک تخت بیمارستانی رنج می برد و هم اینک حتی یک درمانگاه شبانه روزی نیز برای مداوای بیماران این منطقه وجود ندارد.
پاکمهر افزود: اهالی این شهرستان مرزی تا پیش از این برای دریافت خدمات درمانی فاصله ای ۱۲۰ کیلومتری را طی می کردند ولی با هم افزایی مسوولان توانستیم، دانشگاه علوم پزشکی استان را به اورژانس هوایی مجهز کنیم تا به سرعت این بیماران به مراکز درمانی منتقل شوند.

خدمات درمانی در ضلع شمالی بجنورد صفر است

دیگر نماینده نماینده پنج شهر خراسان شمال در مجلس شورای اسلامی با بیان خدمات درمانی در ضلع شمالی بجنورد صفر است، اظهار داشت: در کنار ساخت بیمارستان رازوجرگلان، رییس جمهور وقت دستور ساخت بیمارستان در این بخش شهری بجنورد را نیز صادر کرد ولی هنوز شاهد عملیاتی شدن آن نیستیم.

نماینده مجلس: سهم بودجه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ناچیز است


محمد وحیدی افزود: برخی از مجموعه های علوم پزشکی در استان ها، نگاهی جزیره ای در توزیع امکانات دارند و همین امر به مناطق محروم هر استانی آسیب می زند.
وی با تاکید بر اینکه باید حوزه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان تقویت شود، گفت: اگر می خواهیم شاهد پیشرفتی در حوزه پزشکی استان باشیم چاره ای جز تقویت حوزه های آموزشی استان نداریم.
وحیدی افزود: در واقع باید با اخذ مجوز و راه اندازی بسیاری از رشته های تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، نیروهای متخصص باید در همین استان تربیت شوند و به مردم خدمت کنند.
این آیین با حضور مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی به عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و سایر مسوولان دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.
پیش از این دکتر سیدجواد هاشمی حدود دو سال ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی را بر عهده داشت.
دکتر سیدجواد پورنقی، فوق تخصص گوارش و کبد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی است که مسوولیت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، عضویت در انجمن گوارش و کبد ایران و در شورای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان را در کارنامه اجرایی خود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد