بیمه سلامت سالانه 750 میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان هزینه می‌کند


بیمه سلامت سالانه 750 میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان هزینه می‌کند

زاهدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: این بیمه با بیش از 95 درصد موسسات دولتی و غیردولتی قرارداد داشته و سالانه 750 میلیارد تومان در استان هزینه می‌کند.

دکتر رضا عباسی روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی و دیدار با رییس و خبرنگاران ایرنا به مناسبت هفته بیمه سلامت اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۴۵ میلیارد تومان از سوی این اداره کل در استان هزینه شده است.

وی گفت: ۲ میلیون و ۲۱۷ هزارو ۴۸ نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان در پنج صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار، روستاییان، شهرنشینان و ایرانیان زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۴۵۰ قلم تجهیزات پزشکی با عناوین کلی و بدون در نظرگرفتن برند زیرپوشش این بیمه قرار دارد، افزود: در مجموع ۱۱۰ هزار قلم تجهیزات پزشکی با انواع برند در تعهد سازمان بوده و در پرتال ثبت شده است.

وی بیان کرد: ۱۳۵ کد خدمت پزشکان در مطب و درمانگاه های سرپایی، ۱۷ خدمت دندانپزشکی، ۷۴۰ کد خدمت تصویربرداری، ۷۰۰ کد خدمت آزمایش و سه هزار و ۲۸۵ کد خدمات بستری در تعهد بیمه سلامت استان است.

عباسی گفت: نسخه نویسی الکترونیکی و الکترونیکی کردن اسناد بستری و نظام ارجاع جزو سیاست هایی است که به شدت تاکید می شود و بیمه شده ها می توانند با مراجعه به پنل https//eservices.ihio.gov.ir/isc به خدمات شهروندی غیرحضوری بیمه سلامت مانند اطلاعات هویتی، ویرایش اطلاعات، تغییر عکس، مشاهده نسخ تجویزی و سایر امکانات دسترسی داشته باشند.

وی افزود: سلامتی موهبتی الهی است که خداوند در صورت رعایت پروتکل ها به انسان ها هدیه داده است.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد مرگ و میرها در ایران ناشی از بیماری های قلبی است و دولت سالانه بیش از ۳۷ هزار میلیارد تومان برای درمان بیماری های غیرواگیر هزینه می کند زیرا این بیماری ها ۷۵ تا ۸۰ درصد علت مرگ و میر در جهان هستند.

وی با بیان اینکه یکی از راه های جلوگیری از بیماری توجه به شیوه زندگی و رعایت نکات مختلف مانند ورزش و تحرک است، گفت: حدود ۲۸ درصد از دیابت و ۲۵ درصد از سرطان ها ناشی از بی تحرکی است و در ایران ۹۲ درصد زنان و ۸۳ درصد مردان فعالیت تحرکی مناسبی ندارند.

عباسی ادامه داد: یکی از اشکالات در سازمان های بیمه گر نبود تمرکز در برنامه پیشگیری است که باید در این زمینه اقداماتی صورت گرفته و مشوق هایی برای سلامتی تعریف شود.

وی باقدردانی از تلاشهای خبرگزاری جمهوری اسلامی در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این رسانه رسمی نظام در استان همواره حرکتی توام با نجابت، مطالبه گری و بهداشت روان جامعه داشته و در همه دولت ها وظیفه خود را بدرستی انجام داده است.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ایرنا در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم در عین مطالبه گری با رعایت مصالح جامعه و شرایط عمل کرده که این مهم یکی از ویژگی های بارز این رسانه نظام اسلامی در استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی