جوانان کوهسرخی از نبود امکانات رنج می‌برند


جوانان کوهسرخی از نبود امکانات رنج می‌برند

امام جمعه شهر ریوش گفت: 80 سال از تأسیس کوهسرخ می‌گذرد، اعتیاد، بیکاری، آسیب‌های اجتماعی، ازدواج دیرهنگام، مشکل در تهیه جهیزیه و طولانی شدن دوران عقد از مهم‌ترین آسیب‌های جدی در این شهرستان است و جوانان این شهرستان از بیکاری و نبود امکانات رنج می‌برند.

حجت‌الاسلام محمود رضایی در گفت‌وگو با ایسنا به بخش دیگری از مشکلات شهرستان اشاره کرد و افزود: به رغم این‌که شهرستان کوهسرخ یکی از مناطق کوهستانی خراسان رضوی است و اقلیم سردی دارد اما در تقسیمات و اقلیم‌بندی شرکت گاز ایران، این شهرستان با توجه به میزان سرما و مصرف گاز آن در زمره مناطق اقلیم شماره یک قرار نگرفته است.

وی محرومیت ریوش از سایت و ساختمان‌های اداری، فضاهای آموزشی و خدمات‌رسان را یکی دیگر از مشکلات جدی این شهرستان عنوان کرد و افزود: علی‌رغم اینکه از سمت کاشمر به نیشابور کالا ترانزیت می‌شود و مسیر از جنوب به سمت مضجع شریف رضوی زائرخیز است و همچنین پهنه وسعت ۲۲۰۰ کیلومتری و برودت هوایی که در زمستان داریم ولی به خاطر کمبود امکانات رنج می‌بریم.

امام جمعه ریوش اظهار کرد: به رغم این‌که کوهسرخ چهارراه اتصال سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور و کاشمر است و از ۱۶ سال قبل درخواست اتصال این شهرستان به سبزوار و تربت‌ حیدریه مطرح شده اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به آمدن بسیاری از روستائیان به شهر و از سویی تردد خودروهای سنگین از داخل شهر برای رفتن به سمت نیشابور ریوش نیازمند کمربندی است.

رضایی با اشاره به بافت‌های فرسوده و خانه‌های قدیمی در حال تخریب که به معضل جدی شهرستان تبدیل شده‌، از نبود ورزشگاه، استخر مناسب و سالن مناسب ورزشی در شهر ریوش خبر داد و گفت: برای ۱۲ هزار نفر جمعیت شهر ریوش فقط یک سالن ورزشی وجود دارد که آن هم از آموزش و پرورش است.

وی بیان کرد: رنج اداره ورزش و جوانان کوهسرخ از نبود امکانات و عدم سرمایه‌گذاری در رشته‌های ورزشی بومی و محلی موجب شده جوانان برای تفریح تیله‌بازی کنند. همچنین نبود کارگاه تولیدی و اشتغال مناسب در ریوش موجب رفتن جوانان به سمت اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی شده همچنین ازدواج دیرهنگام، مشکل در تهیه جهیزیه و طولانی شدن دوران عقد به دیگر آسیب‌ها تبدیل شده است.

رضایی همچنین به مشکلات آنتن دهی موبایل و قطع شدن شبکه‌های تلویزیون اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد روستاها با مشکل آنتن دهی تلفن همراه مواجه است. از سویی نداشتن شبکه تلویزیون موجب شده که برخی از مردم به سمت استفاده از شبکه‌های غیر ملی بروند.

وی افزود: به رغم اینکه کوهسرخ یکی از قطب‌های تولید زعفران است اما نبود صنایع تبدیلی عاملی شده تا کشاورزان محصول خود را فله‌ای به فروش برسانند و از سویی ضررهای بسیاری را متقبل شوند.

امام جمعه ریوش گازرسانی به تمام روستاها، حضور معین‌های اقتصادی در منطقه و... را از ظرفیت‌ها و توفیقات این شهرستان دانست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد