آزار خانگی علت یک مورد از هر 6 مورد بی‌خانمان در انگلیس است


آزار خانگی علت یک مورد از هر 6 مورد بی‌خانمان در انگلیس است

آمار‌های دولتی در انگلیس بیانگر آن است که 1 مورد از هر 6 مورد بی‌خانمان این کشور به دلیل آزار خانگی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه انگلیسی گاردین در گزارشی با استناد به داده‌های دولتی در انگلیس، علت هر ۱ مورد از ۶ مورد بی‌خانمان ِ جدید در این کشور را آزار خانگی خواند.

این نشریه با بیان آن‌که بین ماه‌های آوریل تا ژوئن (فروردین تا خرداد) هر یک از ۶ مورد بی‌خانمان به دلیل آزارخانگی اتفاق افتاده است، نوشت: «گرچه روند کلی بی‌خانمانی در انگلیس رو به کاهش است، اما داده‌های بخش ارتقا سطح، مسکن و جوامع در انگلیس بیانگر آن است که از ۳۴ هزار و ۸۳۰ فردی که در اوایل سال جاری میلادی بی‌خانمان شدند ۵ هزار و ۵۹۰ فرد به دلیل آزار خانگی بوده است. تعداد مواردی که به چنین پرونده‌های مربوط بودند نیز بالاترین میزان از سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) گزارش شده و یک سوم بیشتر از موارد مشابه در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) بوده است.»

یکی از مقامات دولتی انگلیس در این باره گفت: «این کاملاً غیرقابل قبول است که زنان فکر کنند باید بین زندگی با یک متجاوز و بی‌خانمانی یا مسکن نامناسب یکی را انتخاب کنند.»

این نشریه در ادامه نوشت: «شیوع کرونا در انگلیس باعث تشدید خشونت خانگی موجود شد و راهِ زنان برای فرار را بست. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که زنانی که با فردی آسیب‌رسان زندگی می‌کردند می‌گویند همه‌گیری باعث تشدید وضعیت موجود شده است.»

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان