دودابی نژاد: 67 درصد برق نیروگاه حرارتی را بخش خصوصی تولید می کند


دودابی نژاد: 67 درصد برق نیروگاه حرارتی را بخش خصوصی تولید می کند

تهران - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: 67 درصد ظرفیت تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی در اختیار بخش خصوصی است.

به‌ گزارش ایرنا، "امیر دودابی نژاد" روز شنبه در بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران افزود: بر اساس قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، بخش خصوصی محور تولید برق است و در حال حاضر بخش عمده برق کشور توسط بخش خصوصی تولید می‌شود که در حدود ۴۶ هزار مگاوات و معادل ۶۷ درصد ظرفیت تولید برق بخش حرارتی کشور است.

وی با اشاره به حضور پرتعداد شرکت‌های بخش خصوصی در نمایشگاه صنعت برق، ‌ ادامه داد: ۳۸۱ واحد نیروگاه تولید برق حرارتی کشور توسط بخش خصوصی اداره می شود.

این مسوول گفت: درحال حاضر عمده نیروگاه‌های بزرگ دارای کمتر از ۱۰ سال عمر، توسط بخش خصوصی اداره و مدیریت می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و اقدام های صورت گرفته در بخش نیروگاهی اظهار کرد : در دولت سیزدهم مقرر شده تا ۸ هزار و ۶۴۳ مگاوات ظرفیت نیروگاهی توسط فعالان بخش خصوصی وارد مدار برق کشور شده و زمینه مشارکت بیش از پیش آنها دراین صنعت فراهم شود.

معاون برنامه‌ریزی شرکت برق حرارتی خاطرنشان کرد: برای عبور از پیک برق ۱۴۰۱ نیز احداث ۱۵ واحد نیروگاهی به ظرفیت ۲ هزار و ۷۹۲ مگاوات به بخش خصوصی واگذار شده که امید است با اتخاذ تدابیر لازم و همراهی همه ارکان مربوطه موانع استمرار و توسعه حضور بخش غیردولتی در این بخش رفع و سرمایه‌گذاران با یک محیط مساعد و جذاب اقتصادی روبرو شوند.

«مصطفی رجبی مشهدی» مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق نیز در حاشیه این نمایشگاه درباره جزییات برنامه وزارت نیرو برای افزایش تولید برق گفت : مطابق برنامه زمان‌بندی تلاش می‌کنیم تا پیک بار تابستان سال ۱۴۰۱ بتوانیم ۳ هزار و ۶۰۰ مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار تولید شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!